اهم اخبار

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در گفتگو با اگروفودنیوز:  نادیده گرفتن نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در  تصمیم گیری‌ها، عامل اصلی موانع تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر احمد فتح الهی می‌گوید: در صورت مشارکت دادن و استفاده از نظرات متخصصین و افراد با تجربه در هر صنفی برای تصمیم گیری‌ها و مصوبات موجود در صنعت بسیاری از مشکلات و موانع موجود رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی “اگروفودنیوز”، رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی ایرانیان در پاسخ به خبرنگار ما در سئوالی مبنی بر نقش انجمن ها و تشکل های تخصصی در تصمیم گیری دولت و مجلس  چیست؟ گفت: همانگونه که همگان می‌دانند تصمیم‌گیری تحت تاثیر تعدادی از عوامل می‌باشد. از جمله عوامل عقلایی که منظور از این موضوع، عوامل قابل اندازه‌گیری از قبیل هزینه‌ها، زمان و وقتی که برای آن می‌گذاریم، پیش بینی‌ها و غیره می‌باشد متاسفانه نظر بخش خصوصی در تصمیم گیریهای دولتی اکثرا نادیده گرفته می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران افزود: استفاده از نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های دولت می‌تواند نابسامانی ها را کنترل و اقتصاد کشور را به شکوفایی برساند.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی تولید و تجارت کشور را تهدید می‌کند، تصریح کرد: باید برای برطرف کردن تهدیدات درست عمل کرده و دولت نظرات بخش خصوصی را محترم بداند و به آنها عمل کند، در حال حاضر بیشترین مشکلات موجود در دولت نادیده گرفتن نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها و مصوبات می‌باشد.

این فعال صنعت غذای کشور افزود: سیاستگزاری دولت با مشورت بخش خصوصی باید به گونه‌ای باشد که موجب امید به آینده در تولید و تجارت گردد و مشکلات پیش رو مرتفع گردد، به ویژه در تامین مواد اولیه طوری برنامه ریزی شود که قیمت‌ها برای مدتی ثابت بماند که تولیدکنندگان دغدغه ای نداشته باشد و بتوانند کالای تولیدی خود را صادر نمایند و از منابع انسانی بیشتری استفاده کند که این موضوع باعث تورم می‌گردد و معیشت مردم راحت‌تر تامین می‌شود.

فتح الهی ادامه داد: دولت باید از تمام متخصصین و کارشناسان صنوف به صورت جداگانه مشورت گیرد که هم صنعت و تجارت و هم دولت راحت تر به خواسته‌های خود دست یابند.

وی تاکید کرد: همچنین در برنامه ریزی‌ها باید اهداف مشخص شود تا بتوان برنامه‌ریزی درستی انجام داد زیرا اگر اهداف مشخص نباشد موجب ایجاد تعارض در برنامه ها و تصمیم گیری ها می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در پایان گفت : تقاضا می‌کنم که دولت در تمام تصمیمات خود از متخصصین و کارشناسان و مخصوصا افراد با تجربه در هر صنفی استفاده نماید.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *