اهم اخبار

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد؛روسیه باید تامین غلات داخلی برای نان را در اولویت قرار دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه در حالی که اقدامات جدید برای حمایت از اقتصاد داخلی در مواجهه با تحریم‌های بین‌المللی را ارائه کرد، گفت: روسیه باید عرضه غلات به نانوایی‌های داخلی را بیشتر از بازارهای صادراتی در اولویت قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، روسیه و اوکراین هر دو صادرکنندگان عمده گندم هستند و درگیری‌های نظامی، تولید جهانی غلات و عرضه روغن‌های خوراکی و صادرات کود را تهدید می‌کند و قیمت کالاها را به شدت بالا می‌برد و منعکس‌کننده بحران در بازارهای انرژی است.

میشوستین در یک نشست دولتی گفت: «این موارد برای حفظ تعادل بازار موادغذایی مهم است و ما از نزدیک قیمت‌های ضروری‌ترین کالاها مانند غذا، از جمله نان را زیر نظر داریم.» او افزود: غلات روسی تقاضای خوبی از خارج این کشور دارد و قیمت آن در حال افزایش است با این اوصاف، باید مواد اولیه لازم را در درجه اول در اختیار صنعت نانوایی داخلی قرار داد.

میشوستین نگفت که آیا روسیه تلاش خواهد کرد که صادرات غلات را محدود کند یا خیر، البته این موضوع احتمالا بحران جهانی غذا را عمیق‌تر خواهد کرد و قیمت گندم را بالاتر خواهد برد.

دولت به تولیدکنندگان کشاورزی وام‌های کوتاه مدت با نرخ‌های ترجیحی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد روبل ارائه می‌کند تا نیاز آناان برای کاشت موفق در میان افزایش تقاضای غذا در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *