اهم اخبار

نصب قفس‌های غوطه‌ور برای نخستین بار در خاورمیانه در دریای خزر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات گیلان گفت: قفس‌های غوطه‌ور برای نخستین بار در خاورمیانه در دریای خزر با همکاری ایران و نروژ در گیلان نصب شده است.

به گزارش ایسنا، «اسحاق شعبانی» با اشاره به این‌که درهر یک از قفس‌های غوطه‌ور می‌توان ۱۲۵ تن ماهی پرورش داد، گفت: هم‌اکنون ۴ قفس با ظرفیت ۵۰۰ تن در دریای خزر و در محدوده بندر انزلی نصب شده است.

وی گفت: این قفس‌ها بزرگترین قفس‌هایی است که تاکنون در دریای خزر نصب شده است، چون قفس‌های پیشین ظرفیت پرورش ۵۰ تا ۶۰ تن ماهی را دارد.

شعبانی در ادامه به سیاست‌های شیلات برای توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت زمین برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی هم‌چنین آب به دنبال پرورش ماهی در قفس در آب‌های شور هستیم.

وی با اشاره به این‌که پرورش ماهی در قفس‌های غوطه‌ور برای نخستین بار در خاورمیانه با همکاری شرکت آکواگروپ نروژ و ایران در دریای خزر در محدوده گیلان به اجرا در آمده است، گفت: تاکنون قفس‌هایی که در دریا نصب شده است به‌صورت شناور بوده اما این قفس حالت غوطه‌وری دارد و در مواقعی که دریا مواج باشد زیپ تور بسته می‌شود و تا عمق ۱۰ متری دریا می‌رود.

شعبانی با اشاره به این‌که نروژ در پرورش ماهی در قفس رتبه نخست دنیا را دارد، یادآور شد: با توجه به امواج خشمگین خزر و با توجه به مطالعاتی که شرکت نروژی در ۲ سال انجام داده است این سامانه در دریای خزر اجرا شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *