اهم اخبار

نصف جوجه ریزی ها در کشور با استفاده از مرغ لاین انجام می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه ریزی ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، کاظم خاوازی در مصاحبه با رادیو با بیان این که در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه ریزی ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می گیرد گفت: مرغ لاین برای کشور خیلی اهمیت دارد.

وی اظهارداشت: تمامی دستگاه های مرتبط از جمله سازمان اتکا، سازمان اقتصادی کوثر، نیروهای مسلح و دیگران کمک کردند تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند مرغ لاین را دوباره در کشور احیا کند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تامین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته است.

خاوازی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولان عالی رتبه کشور در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سرجمع ۵۲۱ هزار هکتار در دولت های یازدهم و دوازدهم زیر ساخت آبی برای کشاورزان کشور فراهم شده که یک کار بسیار بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بطورکلی تا پیش از دولت تدبیر و امید هشت هزار هکتار گلخانه در کشور وجود داشت که امروز این میزان به ۲۱ هزار هکتار گلخانه رسیده و تا پایان دولت دوازدهم سطح گلخانه‌های کشور به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: پیش از دولت تدبیر و امید میزان تولید شیرخام در کشور ۸,۳ میلیون تن بود که امروز به ۱۱٫۳ میلیون تن رسیده است.

خاوازی پیش بینی کرد که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۱۲ میلیون تن برسد.

وی یادآورشد: ایران امروز به همت کشاورزان و حمایت های وزارت جهاد کشاورزی در تولید گندم به خودکفایی رسیده به نحوی که هم اکنون ۱۰,۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *