اهم اخبار

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:بخش کشاورزی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که کشاورزی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: جهاد کشاورزی قم باید نمونه و معلم کل کشور به لحاظ اخلاق، صداقت، علمیت و دانش باشد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حجت الاسلام سید رضا تقوی که در مراسم تودیع و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: مجموعه‌ای که در عرصه جهاد کشاورزی فعالیت دارند، بخش مهمی از نیازهای شبانه روزی مردم را تامین می‌کنند و بر این اساس نقش کشاورزی نقش بسیار مهم و بنیادین است.

وی با اشاره به اینکه تشکر از خدمتگزاران جزء آداب و اخلاق اسلامی است، اظهار داشت: باید سعی کنیم روحیه تقدیر و تشکر از خدمتگزاران را در جامعه رشد دهیم که متاسفانه این روحیه در کشور ما کمی تضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مهاجم غربی وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه ما را دچار آشفتگی کرده است، افزود: انقلاب اسلامی چقدر مشکلات جامعه را حل کرده و مسئولان آن چقدر خدمت کرده‌اند، این منصفانه نیست، وقتی یک مشکلی پیش می‌آید، روی همه خدمات قلم قرمز بکشیم و آنها را حذف کنیم، اگر قدمی برداشته می‌شود، باید مورد تقدیر قرار گیرد و اگر مشکلی هم هست، باید از مسیر خود حل شود.

تقوی خاطر نشان کرد: صبر در برابر مشکلاتی که به صورت طبیعی در مسیر انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد، ضروری است و ثواب هم دارد، اما مشکلاتی که به خاطر ضعف مدیریت پیش می‌آید، هدیه الهی نیست، بلکه بلا و عذاب جهنم است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به ذات خود هیچ عیبی ندارد، ادامه داد: این انقلاب اسلامی قوی‌ترین اندیشه و تفکر را به دنیا عرضه کرد و توانست طبل توخالی استکبار جهانی و آمریکا را در دنیا به صدا در بیاورد و به مستضعفین جهان ثابت کرد که می توان با ابرقدرتی مثل آمریکا درافتاد و دماغ آن را به خاک مالید.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک ابرقدرت است و در مقابل همه قدرت‌های بزرگ ایستاده، خاطر نشان کرد: متاسفانه در داخل کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که باید همه اختلافات را کنار گذاشته و دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

تقوی در ادامه سخنان خود به تشریح وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی کارمند طلبه نمی‌خواهد، یعنی یک کارمند طلبه از صبح بیاید و تا پایان وقت اداری در محل کار خود باشد، این با فلسفه روحانیت سازگاری ندارد، ما برای کار فرهنگی به این وزارتخانه آمده‌ایم، باید با کمک متخصصان و مهندسان بخش کشاورزی، نسبت به فرهنگ سازی در این بخش اقدام کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: حجت الاسلام صالح آبادی از چهره‌های بسیار ارزشمند و با تقوا است که زحمات بسیار زیادی را در طول قبول مسئولیت خود در نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم کشیده‌اند و جا دارد از این زحمات تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: حجت الاسلام عباس خاک نیز از مدیران ارزشمند و سطح بالای حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است که در سازمان جهاد کشاورزی قم قبول مسئولیت نموده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه قم از لحاظ علمی و فرهنگی در دنیا نمونه است، گفت: جهاد کشاورزی قم باید نمونه و معلم کل کشور به لحاظ اخلاقی، صداقت، علمیت و دانش باشد.

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی قم جایگاه ویژه‌ای دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی قم جایگاه ویژه‌ای دارد و این مجموعه چراغ راهی برای ما در پیشبرد اهداف به شمار می‌رود.

محمد رضا طلایی در مراسم تودیع و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در قطع وابستگی اقتصاد به نفت، بسیار پررنگ و تاثیرگذار است و تلاش همه ما باید در راستای رشد و توسعه پایدار این بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی محور استقلال هر کشوری است، افزود: اگر دلگرمی برای کشاورزان وجود داشته باشد، با سرمایه گذاری می‌توانیم در بسیاری از محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم و امنیت غذایی پایداری را در کشور داشته باشیم.

طلایی بیان داشت: بخش کشاورزی استان قم به رغم محدودیت‌هایی که دارد، توانسته در کشور رتبه‌های بسیار خوبی را به دست آورد که از آن جمله می‌توان به تولید ۸ درصد تخم مرغ و ۲ درصد گوشت قرمز کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: استان قم ۴۶ صدم درصد اراضی کشور را در اختیار دارد، ولی سهم این استان از تولیدات بخش کشاورزی در کشور ۵۶ صدم درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه تولید در بخش کشاورزی استان قم بسیار سخت است، گفت: طبیعت استان قم یک طبیعت خشک است و در این استان کمتر از ۱۵۰ میلی‌متر بارندگی در طول سال داریم و از سوی دیگر نیز ۵۰۰ میلیون متر مکعب روان آبی که وارد استان قم می‌شده است، از دهه ۷۰ به صفر رسیده که این مسئله به وضعیت سفره های آب زیرزمینی ما لطمه های سنگینی وارد کرده و در حال حاضر استان قم با چالش کم آبی مواجه است.

طلایی با اشاره به اینکه مجموعه تولیدات کشاورزی استان قم اعم از محصولات زراعی، باغی، دام و طیور بالغ بر ۷۵۰ هزار تن می باشد، ادامه داد: به رغم محدودیت های موجود با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم ضمن کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، در میزان تولید نه تنها کاهش نداشته باشیم بلکه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را نیز در استان قم داریم.

وی به توفیقات بخش کشاورزی قم در بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و گفت: طی ۴ سال گذشته حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و در همین راستا بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب مصرف آب در بخش کشاورزی قم صرفه جویی شده است.

طلایی با اشاره به اینکه نقطه قوت بخش کشاورزی قم در حوزه دام است، افزود: بیش از ۱۴۰۰ واحد دامی در مجتمع دامشهر استان قم مستقر هستند و از ۲۴ استان کشور دام به قم وارد می شود و در سطح کشور پخش می‌شود، ضمن اینکه قیمت‌گذاری علوفه کل کشور نیز در قم انجام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به بخش طیور استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: استان قم در حال حاضر بالای ۸ درصد تخم مرغ کشور را تامین می کند که ظرفیت بسیار بزرگی برای این استان به شمار می رود.

طلایی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات حجت الاسلام علی اصغر صالح آبادی در زمان تصدی مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم تقدیر و تشکر کرد و برای حجت الاسلام عباس خاک در مسئولیت جدید آرزوی توفیق نمود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *