اهم اخبار

نهاد‌های دامی برای نیاز ۶ ماه آینده موجود است

بدون دیدگاه

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: عدم تامین به موقع نهاده‌ها در سال‌های گذشته چالش بود که با تدبیر شهید رئیسی اکنون برای نیاز ۶ ماه آینده نهاده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در گفت‌وگوی ویژه خبری، دیپلماسی اقتصادی شهید آیت الله رئیسی بررسی شد و علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به سوالاتی پاسخ داد.

پیمان پاک گفت: یکی از مهمترین موضوعات دولت که با محوریت خود شهید آیت الله رئیسی دنبال شد، دیپلماسی بین المللی و اقتصادی بود. به این ترتیب سیاست تعامل ایران با یک کشور خاص در دنیا، به سمت تعامل با کشور‌های مستقل تغییر پیدا کرد. مسئله مغفول مانده در گذشته موضوع تعامل با آفریقا بود که شخص رئیس‌جمهور آن را پیگیری کردند.

او افزود: در یک سال گذشته دو موافقتنامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد داشتیم. در اقتصاد ما امضای تجارت آزاد بسیار کار سختی است که تحقق یافت و اجماعی که در دولت و وزارتخانه‌ها ایجاد شد کار بزرگی بود که پیگیری و مطالبات رئیس‌جمهور باعث آن شد. در سال ۱۴۰۱ صادرات غیرنفتی ما بیش از ۵۳ میلیارد دلار شد که رکورد صادرات غیرنفتی را شکست.

این مقام مسئول ادامه داد: رئیس‌جمهور به طور ویژه پیگیر صدور خدمات فنی و مهندسی بودند که آثار مستقیمی در اشتغال نیرو‌های متخصص دارد. غیر از پیگیری و افزایش رشد صادرات فنی و مهندسی، آخرین سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا برای این نوع از پروژه‌ها بود. حتی چند پروژه بزرگ این حوزه نیز با پیگیری و تماس‌های تلفنی شخص رئیس‌جمهور به نتیجه رسید.

پیمان پاک گفت: یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته در حوزه مرغ و تخم مرغ همیشه درگیر آن بودیم، ناشی از عدم تامین به موقع نهاده‌ها بود. رئیس‌جمهور این موضوع را پیگیری و دنبال کردند و در حال حاضر برای نیاز ۶ ماه آینده نهاده داریم. همچنین نقطه قوت این دولت مسائل بین المللی شد.

او در ادامه افزود: رئیس‌جمهور شهید، این که راه نجات از غرب می‌گذرد را قبول نداشت و توسعه روابط با دیگر کشور‌ها را دنبال کرد و این دنبال کردن به خوبی محقق شد.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *