اهم اخبار

نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در خرداد ماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا نسبت به خرداد سال قبل افزایش داشته و تنها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در خرداد امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۴۵ درصد افزایش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان در خرداد سال قبل به ۱۶ هزار و ۲۰۰ در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج طارم اعلا، داخلی هاشمی درجه یک و تیلندی در این مدت به ترتیب ۷.۸، ۷.۲ و ۳.۴ درصد افزایش داشته و در خرداد امسال به حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰، ۲۵ هزار و ۷۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۹ درصد افزایش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در خرداد سال قبل به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در خرداد امسال رسیده است.

اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۱۳.۳ و ۳.۶ درصد کاهشش یافته و قیمت آن‌ها در آخرین ماه بهار امسال به حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ و ۹۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در خرداد سال قبل به ترتیب حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ و ۹۶ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

در این میان قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در خرداد امسال به ترتیب ۸.۷ و ۲.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در خرداد امسال به حدود ۶۹۵۰ تومان رسیده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *