اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دامداران: هزینه تولید شیرخام با نرخ فروش همخوانی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با وجود افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ خرید شیرخام از دامدار سنخیتی با هزینه‌های تولید ندارد.

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با انتقاد از نابه سامانی بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی، قیمت در بازار به شدت بالاست.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، کنجاله سویا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان و جو ۲ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می‌شود، در حالیکه نرخ مصوب کنجاله ۲ هزار و ۴۵۰ تومان، ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان و جو یک هزار و ۳۵۰ تومان است.

سلطانی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام بدون احتساب سود برای دامدار ۳ هزار و ۱۰۰ تومان است، در حالیکه به سبب شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا در بازار بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه قیمت خرید شیرخام از دامدار با هزینه تمام شده تولید سنخیتی ندارد، گفت: اتحادیه بر مبنای قیمت تمام شده از سازمان حمایت تقاضای افزایش قیمت شیرخام را کرده که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

به گفته سلطانی، با وجود افزایش هزینه‌های تولید، اگر تغییری در نرخ شیرخام ایجاد نشود، دامداران چاره‌ای جز کشتار دام هایشان ندارند، این در حالی است که در شرایط فعلی تحریم نباید از تولید غافل شد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران ادامه داد: باوجود اهمیت بالای تولید در شرایط فعلی تحریم باید همه جانبه از تولیدکنندگان حمایت شود چرا که در زمینه دامپروری تولید به سهولت به دست نیامده است و نباید به دلیل کمبود بودجه وقت را هدر دهیم.

این مقام مسئول در پایان درباره تاثیر افزایش قیمت لبنیات بر کاهش سرانه مصرف تصریح کرد: در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه قرار شد با ارائه راهکار‌هایی سرانه مصرف افزایش یابد چرا که این امر در کاهش هزینه‌های درمان نقش بسزایی دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *