اهم اخبار

هشدار مقام انگلیسی درباره کمبود مواد غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا (NFU) طی اظهاراتی هشدار داد که در حال حاضر کمبود میوه و سبزیجات احتمالاً فقط ذره‌ای از مشکلات آینده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، تام برادشاو، معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا (NFU) طی اظهاراتی روز شنبه تأکید کرد که دولت انگلیس باید “فرماندهی” تولید مواد غذایی در داخل این کشور را به عهده بگیرد و هشدار داد که در حال حاضر کمبود میوه و سبزیجات احتمالاً فقط ذره‌ای از مشکلات آینده است.

به گفته برادشاو، کمبود برخی از میوه‌ها و سبزیجات، از جمله گوجه‌فرنگی و خیار، ناشی از نوسانات بازارها در پی رویدادهای ژئوپلیتیکی و تغییرات آب و هوایی است که فشار شدیدی بر زنجیره‌های تامین وارد کرده است.

برادشاو به رادیو تایمز گفت: آنچه تابستان گذشته با گرمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد دیدیم، تغییرات آب و هوایی است که در عمل دیده می‌شود.

برادشاو همچنین تأکید کرد که تنش‌های ژئوپلیتیکی، نرخ تورم و به‌ویژه تورم انرژی را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده و کشاورزان بریتانیایی را برای تامین هزینه‌های انرژی با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا در ادامه گفت علاوه بر این، بریتانیا از زمان رفراندوم برگزیت در سال ۲۰۱۶ با چالش اضافی ” تغییر موقعیت” خود با شرکای تجاری روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خروج این کشور از ساختارهای اتحادیه اروپا که در آن روابط تجاری مطلوبی داشت، ناگزیر به تجارت فرامرزی آن آسیب وارد کرده است.

این مقام انگلیسی افزود: واقعاً جالب است که قبل از برگزیت چیزی از مراکش وارد نمی‌کردیم یا خیلی کم بود، اما مجبور شده‌ایم به دورتر برویم و اکنون این شوک‌های اقلیمی که شایع‌تر شده‌اند، تأثیر واقعی بر مواد غذایی موجود در قفسه فروشگاه‌های ما داشته است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *