اهم اخبار

هشدار نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی؛ خطر وابستگی و لطمه به امنیت غذایی با تشکیل وزارت بازرگانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با ابراز نگرانی از تشکیل وزارت بازرگانی گفت: اگر با تشکیل وزارت بازرگانی بخواهیم کمبود برخی کالاهای اساسی را با واردات جبران کنیم به امنیت غذایی کشور لطمه وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم روز دامپزشکی اظهار کرد: اخلاقیات در حوزه مواجهه با دام و حیوانات باید مورد توجه قرار گیرد به طوریکه روشن نگه داشتن چراغ مرغداری‌ها در طول شبانه روز به منظور افزایش رشد یا تخم گذاشتن آنها و همچنین گرفتن شیر بیش از اندازه از گاوها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زمانی که از یک حیوان برای حمل بار بیشتر از توان او استفاده می‌شود یا اینکه حیوانی مقابل حیوانی دیگر کشته می‌شود و آب دادن به دام قبل از ذبح مواردی است که توجه به آنها مورد اهمیت است و باید به حقوق حیوانات اهمیت داد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و قصد تشکیل این وزارتخانه را دارند. اگر با تشکیل این وزارتخانه به تولید و بخش کشاورزی ضربه وارد شود به دستاوردهای ما در عرصه‌هایی مانند تولید و خودکفایی تولید گندم لطمه وارد می‌شود.

تقوی اظهار کرد: تلاش بسیاری برای استقلال و تولید اقلام معیشتی و کالاهای اساسی صورت گرفته است که اگر وزارت بازرگانی با واردات پر کند با مشکل برخواهیم خورد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی معیشت مردم است و اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی باید بر اساس استعداد و توان داخلی تولید شود نه با واردات. این برای استقلال کشور بسیار خطرناک است.

وی گفت: همانطور که امروز دشمن به دنبال آن است که ما نتوانیم نفتمان را بفروشیم در صورتی که به واردات گندم نیز وابسته شویم ممکن است در آینده جلوی آن را بگیرد.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *