اهم اخبار

واردات دام زنده به ایران از آفریقا در آینده نزدیک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای راهبردی تنظیم بازار گفت: در قالب تفاهم نامه با کشور آفریقا، واردات دام زنده به کشور جهت پروار کردن آنها در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا پیمان پاک گفت: کشور آفریقا به دلیل  اقلیم  دارای محصولات گسترده و ارگانیک است و یکی از موضوعاتی که ماه  هاست کشور ایران به دنبال آن بود و امیدوار هستیم به زودی به مرحله اجرایی برسد، استفاده از ظرفیت کشور آفریقا برای واردات  دام زنده در استان سیستان و بلوچستان است که بتوانیم با واردات دام زنده آنها را  پروار کنیم. 

او می گوید: اولویت کنونی را برای واردات دام زنده  قرار داده ایم و  به ازای میزانی که کمبود داریم، از یک میلیون تن مصرف  گوشت حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن  وارد می شود که این میزان واردات به جای آنکه از  بزریل باشد از کشورهای آفریقایی صورت گیرد. 

رئیس شورای راهبردی تنظیم بازار وزارت جهاد گفت: در واردات گوشت ارگاینک از زنجیره خود دام استفاده می کنیم، در حوزه کشاورزی هم بحث کشت فرا سرزمینی را دنبال می کنیم  و توسط محصولات مختلف چند میلیون هکتار زمین را آماده کرده ایم  که  بخشی از آن تولید  شده است و رئیس جمهور در  سفر به کشور آفریقا از آنها بازدید خواهد کرد. همچنین  در حال حاضر تولید ذرت پیله ابریشم که  توسط بخش خصوصی  فراهم شده است ا ین امکان فراهم می شود که با توجه به  منابع آبی غنی و خاک حاصلخیز  این کشور از  ظرفیت این بخش استفاده کند و با توجه به آنکه  ۱۰ میلیارد دلار واردات نهاده های کشاورزی در این حوزه وجود دارد را بتوانیم  قیمت مناسب از قاره ای تامین کنیم که چندان تقابل سیاسی نداریم  و نگرانی از بابت انتقال کالا به ایران نداریم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *