اهم اخبار

واردات شیرخشک توسط کارکنان وزارت جهاد تکذیب شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ‌یک از کارکنان این وزارتخانه اقدام به واردات شیرخشک نکرده اند، گفت: هیچ مجوزی برای واردات شیرخشک در سال های ۹۴ و ۹۵ صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی در حاشیه چهارمین همایش سالیانه شرکت نهاده‌های دامی جاهد در جمع خبرنگاران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر واردات شیرخشک توسط برخی شاغلین وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: چنین مسئله ای صحت ندارد و هیچیک از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات شیرخشک نکرده اند، ضمن اینکه هیچ نیازی هم به واردات این محصول نداریم.

وی با بیان اینکه تنها شیرخشکی که وارد کشور شده، با پایه کودک بوده است، گفت: هیچ مجوزی برای واردات این محصول در سال ۹۴ و ۹۵ صادر نشده و اگر ثبت سفارشی برای آن در سال های گذشته انجام گرفته و طی سال ۹۴ این محصول وارد کشور شده است، بنده اطلاعی ندارم.

رکنی درباره خرید حمایتی شیر خام در ۵ استان کشور نیز اظهار داشت: قیمت متوسط خرید شیر حمایتی در این استان ها ۱۳۰۰ تومان است و نرخ کالا بسته به کیفیت آن تا حدودی تغییر می کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا به جای اختصاص مشوق صادراتی برای صادرات لبنیات این اعتبار صرف افزایش مصرف داخل فرآورده های لبنی نمی شود؟ گفت: به این مسئله باید جدا از بحث صادرات پرداخته شود و لازمه افزایش مصرف فرآورده های لبنی در داخل، نیازمند فرهنگ‌سازی و اختصاص یارانه جداگانه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات برخی مسئولان صنایع لبنی مبنی بر اینکه اختصاص مشوق صادراتی تاثیری بر بازار لبنیات ندارد، تصریح کرد: شاید آنان نخواهند این کار انجام شود و ما در این زمینه از صنایع تبعیت نمی کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *