اهم اخبار

«وارنا» راه می افتد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فرماندار شهرستان ورامین اعلام کرد: با همکاری یک موسسه مالی و اعتباری کارخانه شیر وارنا فعالیت مجدد خود را آغاز می کند.

 

به گزارش ایرنا کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید هزار تن محصولات لبنی در روز سال ۱۳۸۶ افتتاح شد ولی پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی مشکلات این کارخانه آغاز و کار به جایی رسید که اکنون به طور کامل تعطیل و ۶۰۰ نفر از کارگران آن نیز بیکار شده اند.

معوقه بانکی، بدهی به دامداران و کارگران از مهمترین مشکلات مالی کارخانه شیر وارنا اعلام شده است.
محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی ماه های اخیر مسئولان شهرستان ورامین با ده ها گروه فعال در صنایع لبنی مذاکره کردند و بیش از ۴۰ جلسه تخصصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاونان وی و نیز دیگر دستگاه ها برگزار کرده اند تا بتوانیم به توافقی اصولی برای گذر از بحران شرکت وارنا برسیم.
وی تاکید کرد: کارخانه وارنا برای دولت و مردم منطقه اهمیت زیادی دارد و تجهیزات آن از فناوری روز برخوردار است که امروز نمی توان نمونه آن را از اروپا وارد کرد بنابراین راه اندازی مجدد آن از اولویت های شهرستان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا طی ماههای گذشته کارگران بیکارشده وارنا چندین بار در شهرستان ورامین تجمع کرده بودند که فرماندار ورامین درباره مشکلات این کارخانه گفته بود: دولت به منظور رفع مشکلات این کارخانه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
یوسفی در ادامه گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اکنون با یک موسسه مالی و اعتباری در خصوص واگذاری کارخانه وارنا به توافق هایی رسیده ایم و مالکان کارخانه نیز با این امر موافقت کرده اند.
وی گفت: بیش از ۸۵ درصد مراحل واگذاری کارخانه وارنا به این موسسه مالی و اعتباری انجام شده و با مشوق هایی همچون ارائه مجوز تولید شیر خشک، کره و آب معدنی زمینه را برای این مهم فراهم کرده ایم.
فرماندار ورامین تاکید کرد: دامداران ورامین سالانه ۱۴۰ هزار تن شیر تولید می کنند و راه اندازی این کارخانه مهم لبنی استان تهران می تواند به تولید شیر در شهرستان و فعالیت بیشتر دامداران کمک شایانی کند؛ضمن آنکه تعداد زیادی از افراد جویای کار را نیز مشغول به فعالیت خواهد کرد.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *