اهم اخبار

وزارت جهاد کشاورزی اعلام‌کرد: عرضه ۲۰۱ هزار تن گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌ها در دی‌ماه ۱۴۰۰

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس نتایج منتشره طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی‌ماه سال جاری، عرضه گوشت انواع طیور در این کشتارگاه‌ها به ۲۰۱ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، وزن گوشت عرضه ‌شده انواع طیور ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۲۰۰ هزار و ۶۰۱ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۹۴ هزار و ۷۲۲ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲ هزار و ۴۱۴‌تن، بلدرچین با ۲۸۴ تن و سایر انواع طیور با سه‌هزار و  ۱۸۱ تن، به ‌ترتیب ۱٫۲ درصد، یک‌دهم درصد و ۱,۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی‌ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌ دهنده افزایش ۳۴ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار عرضه گوشت در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای ماکیان (مرغ و خروس) ۳۲ درصد، برای بوقلمون ۳۶ درصد، برای بلدرچین ۱۱۵ درصد و برای سایر انواع طیور ۴۲۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۶٫۸ درصد افزایش داشته است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *