اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: بررسی گرانی میوه بر عهده ستاد تنظیم بازار است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

خاوازی گفت: ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت مسئولیت قیمت گذاری در بخش میوه و محصولات کشاورزی را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از پرظرفیت ترین بخش های کشور در اقتصاد بدون نفت به شمار می رود، اظهار کرد: سال گذشته رشد ۸.۸ درصدی بخش کشاورزی منجر به رشد مثبت اقتصادی شد.

وی افزود: کشاورزی یکی از بخش های مهم در کشور به شمار می رود که علی رغم‌ تمامی فشارها توانست تاب آوری اقتصادی را افزایش دهد.

خاوازی درباره علت گرانی قیمت میوه در بازار اشاره کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت مسئولیت قیمت گذاری در بخش را به عهده دارد و برنامه هایی که ما در وزارت جهاد کشاورزی برای این موضوع داریم، حضور استارت آپ ها را در نظر گرفتیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از استارت آپ ها برای عرضه مستقیم محصولات است، هر چند بحث سرمازدگی و حوادث طبیعی در موضوع گرانی میوه دخیل است.

به گفته وی، در بخش کشاورزی وظیفه ما تولید است و هم اکنون تمامی محصولات با قیمت مناسب سر مزرعه وجود دارد و ما هم دغدغه مند کشاورزان و مصرف کنندگان هستیم تا این موضوع کهنه و قدیمی در بخش را رفع کنیم.

خاوازی از تدوین برنامه الگوی کشت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: وزارتخانه در این خصوص برنامه مفصلی دارد که این برنامه در قالب کشت پاییزه به استان ها ابلاغ می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این برنامه تمام مباحث مربوط به مصرف سرانه، پتانسیل‌های تولید و عرضه و تقاضا دیده شده که در کشت پاییزه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *