اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: تاخیر در برداشت، علت گرانی سیب زمینی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حجم تولید سیب زمینی مورد نیاز کشور کاهش نیافته است گفت: به دلیل بارش های ابتدای سال جاری برداشت و عرضه به بازار سیب زمینی طرح استمرار با تاخیر مواجه شد که همین امر موجب افزایش مقطعی قیمت این محصول شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ محمود حجتی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی افزود: با توجه به تولید سیب زمینی در فصول مختلف سال، این محصول تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم. وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حجم تولید سیب زمینی مورد نیاز کشور کاهش نیافته است گفت: به دلیل بارش های ابتدای سال جاری برداشت و عرضه به بازار سیب زمینی طرح استمرار با تاخیر مواجه شد که همین امر موجب افزایش مقطعی قیمت این محصول شده است.

وی درباره وضعیت عرضه نهاده های دامی اظهار داشت: نهاده های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان علاوه بر تولید داخلی از محل واردات نیز تامین می شود و حتی برای اینکه با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان برسد فرآیند توزیع آن مورد پایش و نظارت قرار دارد به طوری که نتیجه این عملکرد در قیمت نهایی مرغ قابل مشاهده است.

وی درباره احتمال افزایش قیمت مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای افزایش قیمت مرغ ندارد، اما از آنجایی که با افزایش سطح عمومی قیمت‌ها مواجه هستیم ممکن است برخی از شاخه های تولید دچار افزایش قیمت شود به طور مثال محصولی که قبلاً توسط ستاد تنظیم بازار مصوب شده در صورت لزوم در نرخ گذاری آن تجدید نظر خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مواردی که قیمت محصولی نیاز به افزایش داشته باشد، موضوع توسط تولیدکنندگان و دستگاه های مربوطه از جمله سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بررسی و در نهایت توسط ستاد تنظیم بازار مصوب و ابلاغ می شود همانند قیمت شیرخام که به دلیل افزایش هزینه های تولید و علوفه داخلی آنالیز قیمت آن به منظور استمرار تولید انجام و نرخ مصوب جدید توسط ستاد تنظیم بازار تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: لازم است که شیرخام در داخل کشور تولید شود بنابراین گاهی برخی قیمت های مصوب دستخوش تغییر می شود.

حجتی گفت: وزارت جهاد کشاورزی خودسرانه قیمت محصولات کشاورزی را افزایش نمی دهد بنابراین هرگونه افزایش قیمت با تصمیم ستاد تنظیم بازار انجام می شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *