اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید ثروت می کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نیکبخت گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وا می‌دارند و با ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران از لزوم ایجاد تشکل‌های قدرتمند برای رونق تولید گفت و تاکید کرد: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازار رسانی، ارزش افزوده و ضایعات در بخش کشاورزی یک زنجیره بهم پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.

وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جز جدایی‌ناپذیر تولید عنوان کرد و گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وامی‌دارند و با ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در تشریح این فرایند، تولید گوجه‌فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی و تصریح کرد: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه ۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان امسال، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فرآوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

وی از اعتقاد راسخ خود به تشکل‌های کشاورزی گفت و افزود: اگر تشکل‌ها قدرتمند و توانمند شوند، می‌توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تأمین بازار مصرف فراهم کنند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.

نیکبخت همچنین، توجه تشکل‌ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین‌المللی و رونق داخلی جلب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان این نشست، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل‌ها را قابل رفع خواند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *