اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: مشکلی در تامین مرغ و نهاده‌های دامی نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در تامین گوشت مرغ و نهاده‌های دام و طیور در کشور نداریم و محصول مورد نیاز مردم به اندازه کافی و زیاد موجود است.

کاظم خاوازی روز دوشنبه در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ به سوال زمان رفع التهابات بازار مرغ و تخم مرغ گفت: در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ کمبودی وجود ندارد.

وی بیان کرد: قیمت مرغ و تخم مرغ با هماهنگی تولید کنندگان و ستاد تنظیم بازار و بر اساس شرایط تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام میشود.

وزیر جهاد کشاورزی میزان مصرف گوشت مرغ در ایران را دو برابر میانگین مصرف جهانی اعلام کرد و ادامه داد: در حال بررسی وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه تامین نهاده‌های دامی همکاری خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و جو، ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی تامین شده و موجود است.

او اضافه کرد: هم اکنون در بنادر کشور مقادیر عظیمی از این نهاده‌ها وجود دارد که در حال توزیع است.

خاوازی همچنین گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار تن نهاده دامی از بنادر به مقاصد مصرف داخلی حمل می‌شود.

وی ساماندهی توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه جامع و توزیع هدفمند این نهاده‌ها از طریق کارخانه‌های تولید، زنجیره‌های تولید، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها کشاورزی را از جمله برنامه‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: این امر می‌تواند میزان مصرف را به شکل محسوسی کاهش داده و موجب تعادل نرخ نهاده‌ها و تعادل بخشی به قیمت گوشت مرغ شود.

وی در ادامه در تشریح اهداف سفر خود به استان اردبیل افزود: فردا طبق هماهنگی انجام شده از ۳۵۰ هکتار گلخانه جدید در حال احداث استان اردبیل در شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری منطقه مغان بازدید انجام می‌شود.

خاوازی با اشاره به تامین اعتبار احداث گلخانه در این شهرک با هماهنگی استانداری اردبیل گفت: با اجرای این مجموعه، جهشی در تولید استان اتفاق خواهد افتاد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل، از چند واحد تولیدی حوزه کشاورزی از جمله مرغداری، تولید جوجه، کشتارگاه مرغ و گلخانه بازدید کرد.

وی قرار است فردا در جریان سفر به شهرستان گرمی، بیله سوار و پارس آباد با ظرفیت‌های کشاورزی شمال استان اردبیل آشنا شده و مشکلات اساسی حوزه کشاورزی این منطقه را از نزدیک بررسی کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *