اهم اخبار

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان چای گفت: امسال تا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه و چایکاران در نظر گرفته‌ایم.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به چایکاران اظهار کرد: امسال تا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه و چایکاران در نظر گرفته‌ایم.

به گفته او، بخشی از تسهیلات به عنوان سرمایه و بخشی دیگر به عنوان تسهیلات جاری در اختیار کارخانه‌ها و چایکاران قرار می‌گیرد.

جهان ساز ادامه داد: تسهیلات سرمایه‌ای به چایکاران به منظور خرید ماشین آلات، احیای باغات و انواع هرس با نرخ بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله و به کارخانه‌ها با هدف بهداشتی کردن و به روز رسانی، با نرخ بهره ۷ درصد و با بازپرداخت ۴ ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای از پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: امسال ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل ۲ بانک عامل به عنوان تسهیلات جاری پرداخت کرده‌ایم.

تولید چای در سال آینده ۱۰ درصد رشد می‌کند

او ادامه داد: امسال در نظر داریم تسهیلات ارزانتر در اختیار چایکاران قرار دهیم که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰ هکتار از باغات احیا و در ۲ هزار هکتار عملیات زراعی انجام شود که با این وجود تولید در سال آینده ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

جهان ساز در پایان از پرداخت ۸۹ درصد مطالبات چایکاران‌ خبر داد و گفت: تاکنون ۴۵۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی به مرور به حساب چایکاران واریز می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *