اهم اخبار

پشتیبانی امور دام مکلف به خرید جو از کشاورزان است

بدون دیدگاه

عضو شورای هماهنگی تشکل بخش کشاورزی گفت: علی‌رغم آنکه پشتیبانی امور دام متولی خرید جو از کشاورزان است، تاکنون خریدی انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطاالله هاشمی، عضو شورای هماهنگی تشکل بخش کشاورزی گفت: بعد از گذشت چند ماه، قیمت تضمینی هر کیلو جو  ۱۰ هزار تومان از سوی وزیر اعلام شد و به رغم آنکه پشتیبانی امور دام متولی خرید جو از کشاورزان است، اما تاکنون هیچ گونه خریدی انجام نداده است.

او با بیان اینکه قیمت تضمینی جو ۲۰ درصد کمتر از گندم باید تعیین شود، افزود: گرچه  نرخ تضمینی ۱۰ هزار تومانی هر کیلو جو جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، اما در خصوص شرایط خاص جو باید امسال را بگذرانیم.

هاشمی ادامه داد: خرید دانه‌های روغنی در حال انجام است، اما در نحوه پرداخت دچار مشکل هستیم که پیگیری برای تسریع در پرداخت در حال انجام است.

 او با بیان اینکه قانون خرید تضمینی جو اجرا نشده است، گفت: علی رغم آنکه جو مشمول قانون خرید تضمینی است، اما به سبب عقب ماندگی  روال اداری در کشور  هیچ کاری در موعد مقرر انجام نمی‌شود و همیشه با تاخیر مواجه هستیم که تاخیر در اعلام و برنامه تولیدکنندگان را دچار سردرگمی کرده است، در حالیکه بر اساس قانون خرید تضمینی حداکثر تا پایان تیرماه باید اعلام شود که در صورتی که به موقع انجام شود، می‌توان برنامه ریزی مناسبی در خصوص تولید محصولات اساسی داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *