اهم اخبار

پیش بینی کاهش ۱.۷ درصدی تولید گوشت دنیا به دلیل شیوع کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بیماری حیوانات، اختلال های ایجاد شده در بازار به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیرات بلند مدت خشکسالی‌ها، تولید گوشت جهان را ۱.۷ درصد در ۲۰۲۰ پایین می آورد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، کل تولید گوشت جهان ۱٫۷ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد.

 به گفته فائو، بیماری حیوانات، اختلال های ایجاد شده در بازار به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیرات بلند مدت خشکسالی‌ها بر تولید گوشت جهان تاثیر می گذارد.

در گزارش فائو آمده است:« تجارت بین المللی گوشت احتمالاً رشد متوسطی خواهد داشت ولی این رشد به طرز قابل توجهی آهسته تر از ۲۰۱۹ است و بیشتر از همه، واردات بالای گوشت توسط چین آن را تقویت می کند».

 قیمت جهانی گوشت ۸٫۶ درصد از ژانویه ۲۰۲۰ پایین آمده است و بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوشت گوسفند و پس از آن گوشت پرندگان، خوک و گوشت گاو است. دلیل این کاهش قیمت، اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کروناست که باعث کاهش تقاضای جهانی برای واردات و بالا رفتن حجم محصولات گوشتی فروخته نشده شده است.

فائو با اشاره به بخش شیلات اعلام کرد همه‌گیری ویروس کرونا همچنان بر بازار غذاهای دریایی مخصوصاً محصولات تازه تاثیر می گذارد.

 در بخش عرضه، گروههای ماهیگیری بیکار مانده‌اند و تولیدکنندگان محصولات دریایی به طرز قابل توجهی تولید خود را کاهش داده اند.

 همه گیری ویروس کرونا مخصوصاً به تولید جهانی میگو و ماهی آزاد ضربه زده است. فصل پرورش میگو در آسیا معمولاً در آوریل آغاز می شود و در حال حاضر تا ژوئن و جولای به تعویق افتاده است.

 برای مثال  انتظار می رود تولید میگوی پرورشی در هند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

  تقاضای جهانی برای میگوی تازه و یخ زده کاهش چشمگیری داشته و تقاضا برای ماهی آزاد هم حداقل ۱۵ درصد در ۲۰۲۰ پایین آمده است.

 خرده فروشی برای ماهی آزاد و قزل آلا به شدت پایین آمده و تا مدت‌ها بهبود نخواهد یافت.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *