اهم اخبار

چین چگونه امنیت غذایی جمعیت ۱٫۴ میلیاردنفری را تامین می‌کند؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چین ۵۳ میلیون هکتار زمین زراعی را در استانداردهای عالی آماده می‌کند تا با استفاده از بهترین مکانیزاسیون کشاورزی و به روزترین گونه‌های زراعی و تولید بالا امنیت غذایی ۱٫۴ میلیارد نفر را تأمین کند، این میزان زمین بیش از مساحت اسپانیا است.

 

 

به نقل از راشاتودی، وزیر کشاورزی چین اعلام کرده که در نظر دارد ۵۳٫۳ میلیون هکتار از زمین‌های زراعی این کشور را صرفاً به منظور تأمین امنیت غذایی مردم  ساماندهی کند. بیش از ۵ میلیون هکتار از این زمین‌های زراعی امسال آماده می‌شود.

این کشور باید حدود ۱٫۴ میلیارد جمعیت را تغذیه کند که زمین‌های زراعی این کشور از سال ۲۰۱۱ درگیر خشکسالی و سیل شده است. تا پایان سال ۲۰۱۸ چین حدود ۴۲٫۶ میلیون هکتار از این زمین‌ها را اصلاح کرده است.

برنامه‌ریزی شده که تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۳٫۳ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی در حد بسیار استاندارد آماده‌سازی شوند و سطح این زمین‌ها تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰ میلیون هکتار برسد. سطح این زمین‌ها از مساحت کشور اسپانیا بزرگتر خواهد بود.

ژانگ ژیاشان استاد دانشگاه در دانشگاه علوم اجتماعی چین اعلام کرد: آماده سازی زیرساخت‌های زمین‌های زراعی به همراه راه‌اندازی سازوکارهای کشاورزی مکانیزه و استفاده از گونه‌های اصلاح شده این امکان را به کشور چین خواهد داد که حضور فوق‌العاده در بازارهای جهانی غلات داشته باشد.

بیش از ۴۰ درصد از زمین‌های قابل کشت چین از کاهش ارزش خاک زراعی رنج می‌برند. در حال حاضر دو سوم زمین‌های قابل کشت هم در سطح متوسط یا پایین هستند و نیمی از زمین‌های زراعی کشور چین فاقد سامانه‌های آبیاری هستند.

قرار است سامانه‌های نوین آبیاری هم در سطح ۱٫۶ میلیون کیلومترمربع توسعه داده شود که این سطح حدود سه برابر کشور اسپانیا است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *