اهم اخبار

کاشت کاکتوس خوراکی در ورامین گامی بلند برای اشتغال‌زایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

برای تحقق جهش تولید این بار جوانان ورامینی با کاشت کاکتوس خوراکی علاوه بر درآمدزایی و کمک به بخش درمان، گامی بلند برای اشتغال‌زایی اهالی منطقه برداشته اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایسنا؛ گیاهی که اغلب در ذهن ما کشورهای حوزه های آمریکای جنوبی را تلاقی می کند؛ امروز در زمین های ورامین تهران کشت می شود. درست است گیاهی به نام کاکتوس؛ گیاهی ناراحت و پرتیغ که حالا نوع خوراکی آن در ورامین کشت می‌شود.

در میان این برگ‌های نامهربان، میوه های خوش رنگ و البته کمی گران قیمت خودش را نشان می دهد و غیر از میوه از برگ و تن این گیاه هم در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این مواردی که گفته شد در روستایی انجام می‌شود که فعالیت در آن فراوان است و تقریباً بیکاری در آن دیده نمی‌شود.

حیدر زاده تولید کننده گیاه کاکتوس خوراکی در روستای محمد آباد عرب ها گفت: این گیاه از سالیان خیلی گذشته مورد مصرف ساکنین مکزیک بوده است. این گیاه برای بهبود و درمان بیماری‌های گوارشی،  دیابت، کبد چرب و انواع سرطان ها و بیماری های صعب العلاج مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این تولید کننده موفق ادامه داد: میوه این گیاه در گونه های مختلف قیمت های متغیری دارد و از ۲۵ هزار تومان شروع و تا ۷۰ الی ۱۰۰ هزار تومان ادامه دارد، البته قیمت این گیاه بستگی به کیفیت و درشتی میوه، قیمت آن را در سطح بازار تعیین می کند. در این راستا نان و بیسکویت آن تولید شده و برای تولید ماکارونی این گیاه برنامه ریزی هم کرده ایم.

حمید معماری دهیار روستای محمدآباد عرب ها نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه در این روستا جوانان تحصیل کرده و نخبه زیادی هستند ، غیر از تحصیلات دانشگاهی در زمینه کشاورزی خودشان مشغول به فعالیت می باشند که این امر باعث شده که آمار بیکاری در این روستا به شدت پایین باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت کویر اینجا هر کس میل به کاشت کاکتوس خوراکی داشته باشد ولی فضای آن را نداشته باشد، زمین هم در اختیار آن قرار می‌دهند.

محمد حیدری بخشدار جوادآباد نیز در گفت وگو با ایسنا افزود: برای واگذاری زمین خوشبختانه محدودیت نداریم، هم زمین های شخصی و هم زمین های اراضی دولتی و منابع طبیعی را می‌توانیم در اختیار علاقه مندان به کشت کاکتوس خوراکی بگذاریم.

بر اساس این گزارش جمعیت ساکن در بخش جوادآباد ورامین حدود ۳۵ هزار نفر است اما در روزها کاری جمعیت آن به ۷۰ هزار نفر هم می رسد.

گفتنی است این مزرعه فعلاً در سطح ۳ هکتار زیر کشت رفته و با توجه به نتایج مثبت به دست آمده قرار است تا سال آینده این مقدار حداقل به ۱۰۰ هکتار برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *