اهم اخبار

کاهش محسوس قیمت روغن در بازار جهانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]قیمت جهانی روغن در معاملات هفته منتهی به ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵ نسبت به هفته قبل کاهش یافت. گندم کانادا، دریای سیاه و استرالیا نیز در این هفته با کاهش قیمت روبرو بود.[/heading] به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل هماهنگی‌خرید خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت کالاهای اساسی گندم، برنج، روغن سویا، روغن آفتابگردان، روغن‌پالم و شکر بر اساس آخرین گزارشات شورای جهانی غلات (IGC) در هفته منتهی به ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵ نسبت به هفته قبل تغییراتی در جهت کاهش یا افزایش قیمت داشته است.
مسعود رحیم زاده افزود: قیمت گندم استرالیا ۲ دلار، گندم دریای سیاه ۱ دلار و قیمت گندم آلمان ۹ دلار درهرتن کاهش داشته است و قیمت گندم کانادا بدون تغییر بوده است.
رحیم زاده با اعلام اینکه برنج تایلند ۱ دلار در هرتن کاهش قیمت داشته است، اظهارکرد: در هفته منتهی به ۱۸ نوامبر برنج هندی باسماتی ۱۱۲۱ و ۱۵۰۹ حدود ۲۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت و برنج ویتنام و اروگوئه بدون تغییر در بازار جهانی معامله شد.
وی در خصوص وضعیت روغن در بازار جهانی به کاهش محسوس قیمت این کالای اساسی اشاره کرد و افزود: در هفته مورد اشاره، قیمت روغن سویای آرژانتین ۱۳ دلار و برزیل ۹ دلار درهر تن کاهش قیمت داشته است و روغن آفتابگردان روسیه و اکراین ۵ دلار و روغن پالم مالزی و اندونزی نیز به ترتیب ۳۵ و ۳۱ دلار در هر تن کاهش قیمت داشته‌اند.
مدیر کل هماهنگی خریدهای خارجی شرکت در پایان افزود:در هفته مورد بررسی قیمت شکر برزیل ۱٫۵ دلار در هر تن افزایش قیمت داشته است.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *