اهم اخبار

کاهش ۲ میلیون تومانی نرخ زعفران در بازار/صادرات زعفران ۴۰ درصد رشد کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲ میلیون تومانی طلای سرخ نسبت به روز‌های اخیر در بازار خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲ میلیون تومانی نرخ طلای سرخ  نسبت به روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

وی افزایش عرضه زعفران نسبت به روز‌های ابتدایی برداشت را دلیل اصلی کاهش قیمت محصول اعلام کرد و افزود: این درحالی است که تا پایان فصل برداشت نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به وضعیت قیمت زعفران در بازار داشت.

میری با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا پایان آذر در کشور ادامه دارد، بیان کرد: برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که حداقل تولید زعفران ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزارتن خواهد بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ ایرانی بیان کرد: براساس آمار هفت ماهه گمرک، ۱۲۰ تن زعفران به بازار‌های هدف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۰ درصد و ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، تصریح کرد: با رفع چالش‌های موجود در زمینه صادرات همچون بازگشت ارز به سامانه نیما و پیمان سپاری ارزی پیش بینی می‌شود که روند صعودی صادرات در ماه‌های آتی بیش از ماه‌های اخیر باشد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *