اهم اخبار

کاهش ۲۲ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از صید ۹۹۶ تن انواع ماهیان استخوانی توسط ۵۰شرکت تعاونی پره صیادی از ابتدای فصل صید امسال تاکنون در این استان خبر داد.

«اکبر ایلدرم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: صیادان گیلانی از ۱۷ مهرماه کار صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند و تاکنون ۹۹۶تن ماهی استخوانی از دریای خزر در گیلان صید کردند.

وی ادامه داد: با صید این مقدار ماهی تاکنون ۲۲۴ میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی شد و این میزان صید نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان علت کاهش آمار صید را شرایط نامساعد جوی امسال دانست و گفت: امسال صید ماهیان استخوانی در گیلان ۳ روز زودتر آغاز و اما به‌علت طوفانی بودن دریا بارش برف پاییزه و زمستانه عملیات صید و پره‌کشی کمتر از سال گذشته انجام شد.

وی هم‌چنین وجود تورهای غیرمجاز صیادی در دریا را از علل عمده کاهش صید دانست و گفت: ماهی که در بازارها خرید و فروش می‌شود غالباً از ماهیان صید شده غیرمجاز هستند.

ایلدرم با اشاره به این‌که تاکنون صیادان ۹۹۶ تن ماهی استخوانی را در دریای خزر صید کردند، یادآور شد: از این میزان ماهی صید شده ۵۶۱ تن ماهی سفید و ۳۹۶ تن ماهی کفال و ۴۰ تن سایر گونه‌ها بوده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ۷۹۸ قطعه ماهی خاویاری نارس جهت بازسازی ذخایر که در دام صیادان افتاده بود در دریا رهاسازی شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *