اهم اخبار

کرونا ۲۳ هزار میلیارد ریال به گلخانه‌ها خسارت زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر امور گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کرونا ۲۳ هزار میلیارد ریال به تولیدکنندگان گلخانه ای و قارچ خسارت وارد کرده است گفت: با این وجود هیچ کارگری از این بخش اخراج نشد و واحدی تعطیل نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر گلخانه ها  در نشست خبری در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کرونا تا پایان اردیبهشت ماه خسارتی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال به محصولات گلخانه ای و تولیدکنندگان قارچ وارد کرد.

وی افزود: این خسارت در مناطق مختلف کشور وجود داشته و مربوط به استان خاصی نیست.

مدیرکل دفتر امور گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس رایزنی های انجام شده تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای و قارچ در رسته خسارت دیدگان از کرونا قرار گرفتند و تسهیلاتی برای جبران خسارت به آنها پرداخت شد. 

* کرونا هیچ نیروی کاری را در بخش گلخانه‌ها تعطیل نکرد

تقوی تصریح کرد: این تسهیلات با سود ۱۲ درصدی به گلخانه داران و تولیدکنندگان قارچ پرداخت شده که این امر موجب شد خوشبختانه هیچ گونه تعطیلی در این بخش نداشته باشیم و نیروی کاری بیکار نشد.

 وی تصریح کرد: ۲۴ هزار میلیارد ریال برای گرفتن تسهیلات در بخش گلخانه ها و تولید قارچ ثبت نام کرده اند.

با ورود کرونا در سایر کشورهای جهان صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه متوقف شد که این امر خسارات زیادی را به تولیدکنندگان وارد آورد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *