اهم اخبار

کریمه رکورد برداشت غلات را ثبت کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کشاورزان کریمه رکورد بیش از ۲٫۱ میلیون تن محصول برداشت کرد‌ه‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار تن بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از راشاتودی، سرگئی آکسیونوف، رئیس منطقه کریمه گفت: رکورد محصول غلات در جمهوری روسیه در کریمه برداشت شده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت:  کشاورزان کریمه رکورد بیش از ۲٫۱ میلیون تن محصول برداشت کرد‌ه‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار تن بیشتر است.

طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱، محصول غلات به ۱٫۴۷ تن رسید. در سال گذشته، کشاورزان کریمه یک میلیون تن غلات برداشت کردند، در حالی که نیاز شبه جزیره در مجموع ۳۰۰۰۰۰ تن است. قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹، محصول غلات حدود ۱٫۷ میلیون تن بود.

آخرین رقم نشان دهنده بزرگترین برداشت محصول کریمه از زمان شوروی است، زمانی که این شبه جزیره ۲٫۲ میلیون تن غلات در سال ۱۹۸۹ برداشت کرد.

اوایل این ماه، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت که این کشور می‌تواند صادرات غلات برنامه‌ریزی شده ۵۰ میلیون تنی خود را در سال جاری به دلیل افت احتمالی عملکرد کاهش دهد.

به گفته وزیر، کاهش احتمالی ناشی از تاخیر در شروع کار در بسیاری از مناطق به دلیل سردی بهار و هوای بد است. روسیه همچنین در تامین قطعات خارجی تجهیزات کشاورزی با مشکلاتی روبرو شد.

این وزارتخانه قبلاً برداشت غلات ۱۳۰ میلیون تنی را برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود که شامل رکورد ۸۷ میلیون تن گندم و حدود ۵۰ میلیون تن غلات برای صادرات است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *