اهم اخبار

کشتی شکر در کدام بندر خالی می‌شود؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سه کشتی مملو از شکر به زودی در بنادر ایران پهلو می‌گیرد و مسئولان امیدوارند موجب مهار قیمت افسار گسیخته این کالا و محصولات وابسته به آن شده و شکر ارزان شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داده، علاوه بر شکرِ وارداتی، شکرِ تولیدِ داخل نیز از اواخر مهرماه وارد بازار می‌شود تا کمی از التهاب قیمت این کالا کم کند اما ناظران معتقدند این مُسکِن شیرین، اگر وضعیت بازار را بدتر نکند، بهتر نخواهد کرد. کمک یارانه‌ای و معافیت مالیاتی که قیمت این کالا را در کشور به نصف قیمت میانگین جهانی رسانده،صرفا لقمه ای چرب برای قاچاقچیان است تا به محض واردات شکر، آن را به کشورهای همسایه قاچاق کنند.

افزایش قیمت شکر تا ۶۴هزار تومان و گرانی مستمر محصولات شکربَر مانند نوشابه، نشان می دهد که تورم شکر و محصولات وابسته به آن، با موجودی شکر در کشور ارتباطی ندارد. کارشناسان معتقدند جز حذف یارانه شکر به شکل فعلی و پرداخت آن به صورت مستقیم به مردم، راه‌حل جایگزینی وجود ندارد و تنها واقعی کردن قیمت شکر می توانداز صرف بی‌دلیل منابع ارزی جلوگیری و با ایجاد تعادل در مصرف از قاچاق این کالا جلوگیری نماید./جهان صنعت نیوز

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *