اهم اخبار

کشت سیب زمینی در دلفان ممنوع است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فرماندار دلفان گفت: کشت محصولات آب بر از جمله سیب‌زمینی در دلفان ممنوع بوده و کشاورزان به هیچ وجه جهت کاشت این محصولات اقدام نکنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ اصغر قهرمانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب دلفان که در دفتر فرماندار برگزار شد، ضمن ممنوع شمردن کشت محصولات آبدوست در این شهرستان، اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته کشت محصولات آب بر از جمله سیب‌زمینی در دلفان ممنوع بوده و کشاورزان به هیچ وجه جهت کاشت این محصولات اقدام نکرده و در این خصوص می‌توانند از کاشت‌های جایگزین دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به کمبود آب‌های زیرزمینی در دلفان بیان کرد: متأسفانه تداوم خشکسالی هنوز در شهرستان ادامه دارد و مالکین زمین‌های زراعی نیز از اجاره دادن زمین‌ها و چاه‌های خود به غیر بومیان خودداری کنند زیرا در صورت مشاهده بصورت جدی با متخلفین برخورد خواهد شد.

قهرمانی عنوان کرد: سال گذشته کشاورزان زیادی جهت نصب کنتور هوشمند اقدام کردند که خوشبختانه در این خصوص پیشرفت خوبی داشته و شاهد نصب ۹۵ کنتور هوشمند بودیم.

این مسئول اظهار کرد: انتظار می‌رود در سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد زیرا چاه‌هایی که کنتور حجمی نصب نکنند قطعا اجازه فعالیت نخواهند داشت.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *