اهم اخبار

کشت ۲۱۰ هکتار کلزا در همدان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برنامه‌ریزی برای توسعه کشت کلزا در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در این راستا شهرستان همدان ۲۱۰ هکتار از اراضی آبی خود را تحت پوشش کشت کلزا قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی همدان؛ ایرانپور افزود: کشت کلزا به عنوان زراعتی مهم در راستای اجرای طرح الگوی کشت به لحاظ کم آب بر بودن است و براین اساس طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با برگزاری کلاس‌های ترویجی، ارسال پیامک ترویجی، نصب بنر در سطح روستاها اطلاع‌رسانی‌های لازم به کشاورزان صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه این سطح مربوط به ۳۵ بهره‌بردار است که در این زمینه همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: میزان ۱۰۲۰ کیلوگرم بذر کلزا مورد نیاز بهره‌برداران متقاضی توزیع شده است، همچنین در راستای حمایت از تولید کنندگان کلزا ۲۷ تن کود ازته، ۳۰ تن کود فسفات و ۳۰ تن کود پتاسه نیز توزیع شده است.

ایرانپور با اشاره به اینکه کلزا در راستای پایداری تولید برخی از محصولات به ویژه گندم و جو و به منظور کاهش بیماری‌ها، آفات و علفهای هرز به عنوان یکی از محصولات اصلی در تناوب قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با اجرای تناوب کلزا و گندم سالانه میزان زیادی از مصرف سموم کاهش یافته و در راستای سلامتی محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *