اهم اخبار

کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۷ هزار تومان رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توزیع روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در کشور، کمبودی در عرضه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه نوسان چندانی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه با نرخ ۷ هزار تومان و حداکثر با نوسان ۵۰۰ تومان در اختیار مرغدار قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در بازار مرغ نداریم، افزود: با اعمال نظارت دستگاه های مسئول در بحث توزیع مشکلی در بازار نخواهیم داشت.

اسداله نژاد ادامه داد: انجمن صنفی مرغداران طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار اصلاح قیمت و جلوگیری از زیان مرغداران شده است که امیدواریم در فرصت باقی مانده دولت فعلی این امر محقق شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در واکنش به اتخاذ تصمیمات خلق الساعه وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بوروکراسی و اتخاذ تصمیمات خلق الساعه وزارت جهاد کشاورزی که پایه کارشناسی ندارد، تولید را دچار چالش می کند که انتظار می رود وزارت جهاد اجازه دهد تصمیمات مهم صنعت در دولت آینده اتخاذ شود.

به گفته وی، با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید همچون ذرت، کنجاله سویا و حمل و نقل انتظار می رود که قیمت مصوب مرغ اصلاح شود تا تولید پایدار بماند.

نایب رئیس کانون انجمن‌ صنفی مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تن مرغ خبر داد و گفت: باتوجه به قیمت غیر منطقی جوجه یکروزه امیدواریم نرخ منطقی شود تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

اسداله نژاد قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده بر مبنای آنالیز هزینه های تولید ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره تاثیر گرانی مرغ بر قدرت خرید خانوار بیان کرد: مرغداران خواستار افزایش قیمت نیستند چرا که با گرانی مرغ، اقشار ضعیف توان خرید این محصول پروتئینی را ندارند اما متاسفانه زمانیکه که قیمت مولفه های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر می کند، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

وی از افزایش ۱۰ درصدی جوجه ریزی در خرداد نسبت به اردیبهشت خبر داد و گفت: بنابر آمار در خرداد ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی شده که با وجود کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید ناشی از استرس و شرایط گرمایی، روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن مرغ به بازار عرضه می شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: در حال حاضر نهاده های دامی همچنان با تاخیر بارگیری می شوند که این موضوع در کنار بوروکراسی، کاغذ بازی و دستورالعمل های خلق الساعه که وزارت جهاد صادر می کند، مرغداران  را دچار سردرگمی کرده است.

اسداله نژاد در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: آینده بازار مرغ تابع تاثیر فصل گرما بر تولید و سیاست گذاری دولت است، با همین‌خاطر با اعمال حمایت های لازم مشکلی در بازار مرغ نخواهیم داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *