اهم اخبار

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران: کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: وجود یک ایراد سیستمی در سامانه های توزیع و بارگیری نهاده های دامی منجر به تاخیر در توزیع و تشدید کمبود مصنوعی نهاده های دامی در بازار و افزایش هزینه برای واردکنندگان می شود.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی نهاوندی اظهار کرد: درحالی که تمامی مسئولان کشور تاکید بر تسریع در توزیع و تخلیه کالاهای اساسی از گمرکات کشور را دارند، عدم تایید آدرس توسط خریدار نهاده های دامی باعث توقف در عرضه نهاده های دامی در سطح کشور می شود و همین امر در  روند توزیع اختلال ایجاد کرده و به واردکنندگان هزینه های بیشتر تحمیل می کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران افزود: این وضعیت به معضل بزرگ داخلی تبدیل شده که در نتیجه آن کالای اساسی که آماده توزیع  صرفا به خاطر یک ایراد سیستمی مشمول هزینه های انبارداری شده و کمبود مصنوعی در بازار ایجاد می کند.

براساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)،  نهاوندی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف با مسئولین مربوطه این معضل مطرح و پیشنهاد شد به نحوی عمل شود که عدم اقدام خریدار در تایید آدرس محموله های دریافتی باعث توقف بارگیری و عرضه نهاده های دامی نشود اما متاسفانه اقدام موثری در این زمینه انجام نشده و واردکنندگان علاوه بر معضلات ناشی از تحریم وقت و هزینه های زیادی بابت موانع داخلی باید پرداخت کنند.  

وی پیشنهاد کرد که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی توزیع نهاده های دامی در بازار داخلی به حل مشکلات موجود بپردازد و به پیشنهادات دست اندرکاران این حوزه توجه بیشتری داشته باشد و با توجه به حساسیت شرایط حاکم عکس العمل سریع تری نشان دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *