اهم اخبار

مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک: کنترل بازار گوشت شدنی است؛ نرخ هر کیلو دام ۳۹ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک گفت: با واگذاری وظایف تصدی گری دولت این امکان وجود دارد که بازار گوشت کنترل شود.

فضل خرم مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از توزیع ۲۲۰ هزار تن نهاده با نرخ مصوب در بین عشایر خبر داد و گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن جو داخلی خریداری شده و با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار شبکه قرار داده‌ایم.

او با اشاره به اینکه ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در حال خرید هستند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و میزان مصرف، قیمت دام کاهش یافته است که در پی هزینه‌های بالای تولید این امر فشار بر تولید وارد کرده است.

خرم ادامه داد: با توجه به وضعیت مساعد علوفه در صحرا و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام و ذخیره سازی در سردخانه‌ها می‌تواند فشار حجمی بر دام‌ها را کاهش دهد و بازار را به تعادل برساند.

این مقام مسئول متوسط قیمت دام در استان‌ها را ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در برخی استان‌ها دام با نرخ ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ادامه داد: اتحادیه عشایر این آمادگی را دارد که دام تولیدی خود را بر مبنای قیمت تمام شده و احتساب ۱۰ درصد سود در اختیار پشتیبانی امور دام قرار دهد، اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که قیمت دام حداقل نرخ بازار باشد، عشایر تمایلی به تحویل دام تولیدی خود ندارند.

تولید نهاده دامی را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌دهیم

او با بیان اینکه کنترل بازار گوشت، شدنی است، گفت: ما به عنوان تعاونی به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که با واگذاری وظایف تصدی‌گری دولت در تامین نهاده‌ها این امکان وجود دارد که تولید نهاده‌های دامی را ظرف پنج سال از ۵۰۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم و بازار گوشت را کنترل کنیم.

خرم در پایان با بیان اینکه دولت بنگاه اقتصادی نیست، تصریح کرد: دولت به عنوان سیاست گذار باید تعیین کند که هر کسی نهاده مورد نیاز خود را وارد کند، چرا که ما با وضع فعلی برای ثبت سفارش ۹ هزار تن نهاده، چندین ماه در صف تخصیص ارز هستیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *