اهم اخبار

کود به کشاورزان تحویل می شود پول آن فصل برداشت دریافت می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با عقد قرارداد با کشاورزان کود به کشاورزان تحویل می شود و در فصل برداشت پول آن دریافت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، علیرضا مهاجر سرپرست امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در شبکه تلویزیونی صدا  و سیما گفت: با اجرای کشاورزی قراردادی، شرکت بازرگانی دولتی کودهای اصلی فسفر، پتاس و اوره را به کشاورزان تحویل و در زمان برداشت پول آن را دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام از سال زراعی جدید آغاز می شود، گفت: شرکت بازرگانی دولتی با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، کود های اصلی مورد نیاز کشاورزان را در زمان کشت تحویل می دهد و پس از اینکه کشاورز محصول خود را برداشت کرد و در زمان خرید محصول آنها پول آن را دریافت می کند.

سرپرست امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: این اقدام در قالب کشاورزی قراردادی انجام می شود و شرک بازرگانی دولتی قراردادی با تولید کنندگان گندم، غلات، جو و کلزا منعقد می کند و نهاده مورد نیاز آنها را در زمان کشت محصول در اختیار آنها قرار می دهد.

مهاجر تصریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی هیچ سودی برای مدتی که به کشاورز برای پرداخت مهلت داده میشود دریافت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بالا بودن قیمت کودهای شیمیایی باعث شده بود کشاورزان به اندازه کافی از کود شیمیایی استفاده نمی کردند و تولید محصول کاهش می یافت به این دلیل وزیر جهاد کشاورزی دستور داده تا با اجرای کشاورزی قراردادی دریافت نهاده کشاورزان تسهیل شود.

بر اساس این گزارش، در دولت قبل با حذف یارانه کود شیمایی قیمت ۵ برابر شد، قیمت کودهای پتاسه و فسفره موسوم به سیاه تا ۸۰۰ هزار تومان در هر کیسه هم  رسید.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *