اهم اخبار

کوهدشت محلی مناسب برای پرورش ماهی خاویار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین ماهی که در این شهرستان به دست می‌آید ماهی خاویار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی اظهار کرد: چهارخطه رومشکان تقریباً انجام شده و تنها دو کیلومتر از یک لاین آن باقی مانده و نسبت به برخی جاده‌های دیگر مانند کوهنانی و طرهان در حال تعریض است و به زودی ۱۰ کیلومتر از بخش کوهنانی و ۱۰ کیلومتر برای طرهان آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مناطق دیگر از حوزه انتخابیه آسفالت و روکش شدند و همچنین جاده‌هایی در حال احداث هستند، مانند جاده قرعلیوند به معمولان ۱۲ کیلومتر بوده و زیرسازی آن در حال انجام است و همچنین جاده چهارقلعه به بردکره در حال انجام است.

مبلغی بیان کرد: در رابطه با اشتغال که شاید مهم‌ترین کار و اثری است که می‌توانیم برای حوزه انتخابیه خودمان داشته باشیم ما چندین طرح را داریم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ظرفیت و پتانسیل منطقه کوهدشت و رومشکان کشاورزی و دامپروری است، بنابراین ما بیشترین تلاشمان هم اگر در زمینه‌های دامپروری و کشاورزی باشد بیشترین خدمت را به مردم کرده و این مردم آماده‌ترین برای فعالیت در این زمینه هستند، چون مردم کشاورزند.

وی با اشاره به این‌که در رابطه با این بحث ما چند طرح را داریم، تصریح کرد: اولاً بحث شیلات را در کوهدشت و رومشکان داریم، که برای چند نقطه در نظر گرفته شده و اولین نقطه آن در درب گنبد به نتیجه رسیده است.

مبلغی افزود: در کوهنانی نیز طرحی در نظر گرفته شده و در رومشکان نیز چند نقطه در نظر است که باید تمهیداتی اندیشیده شود که سرمایه‌گذاری که اعلام آمادگی کرده کارش را شروع کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ظرفیت عظیم شیلات را برای این دو شهرستان داریم، چون رودخانه سیمره دور تا دور شهرستان را می‌چرخد، مخصوصاً به سد سیمره که می‌رسیم پرورش ماهی در قفس را می‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: بهترین ماهی که در این شهرستان به دست می‌آید ماهی خاویار است.

مبلغی بیان کرد: اگر در زمینه ماهی خاویار کار شود و مردم متوجه آن شده و وارد بازار کار شوند و سرمایه‌گذاران ما هرکدام در زمینی که دارند و کنار رودخانه است به همین کار بپردازند، ما کشورهای عراق، کویت و دیگر کشورهای اطراف را برای صادرات داریم و علاوه‌بر آن محصول می‌تواند در داخل کشور استفاده شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *