اهم اخبار

کوکاکولا از پپسی جلو زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کوکاکولا چشم انداز کل سال خود را افزایش داد و به عملکرد قوی علیرغم افزایش قیمت و فشارهای دیگر بر هزینه مصرف‌کننده اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ؛ این شرکت انتظار رشد درآمد ارگانیک تمام سال ۲۰۲۳ را بین ۱۰ تا ۱۱ درصد و رشد سود تعدیل‌شده ۷ تا ۸ درصدی با تمایل مداوم مصرف‌کنندگان به پرداخت مداوم قیمت‌های بالاتر برای نوشیدنی‌ها را دارد.

کوکاکولا پیش از این اعلام کرده بود که انتظار رشد درآمد ارگانیک ۸ تا ۹ درصدی را برای کل سال دارد و رشد سود را از ۲.۴۸ دلار آمریکا به ازای هر سهم در سال ۲۰۲۲ بین ۵ درصد به ۶ درصد تعدیل کرده است. تحلیلگران انتظار داشتند ۲.۶۴ دلار آمریکا برای هر سهم و رشد درآمد ارگانیک حدود ۹.۹ درصد باشد.

در آمریکای شمالی که قیمت ها در سه ماهه ۵ درصد افزایش یافت، حجم معاملات ثابت بود. این شرکت در ماه جولای اعلام کرد که انتظار دارد حجم تولید در نیمه دوم سال افزایش یابد. کوکاکولا همچنین گزارش داد که در سه ماهه سوم سود تعدیل شده‌ای را نشان می دهد که بیش از انتظارات بود زیرا مصرف‌کنندگان به خرید نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر خود ادامه دادند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پپسی، رقیب اصلی کوکاکولا، در اوایل این ماه، کاهش ۲.۵ درصدی حجم را برای سه ماهه سوم گزارش کرد که شامل کاهش ۶ درصدی در تجارت نوشیدنی خود در آمریکای شمالی است. با این حال، پپسی پیش‌بینی رشد سود هر سهم با ارز ثابت سال ۲۰۲۳ را از ۱۲ درصد به ۱۳ درصد افزایش داد و هدف رشد درآمد ارگانیک خود را ۱۰ درصد برای سال حفظ کرد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *