اهم اخبار

گذر برخی مزارع گندم از مرحله خطر خشکسالی/ بیشترین نگرانی معطوف به سیستان و بلوچستان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ۲ هفته اخیر به دلیل بارندگی‌های مناسب برخی مزارع گندم استاهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل از مرحله خطر خشکسالی عبور کردند، اما همچنان بحران خشکسالی برای مزارع گندم استان‌های شرقی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ سهراب سهرابی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور، اظهار کرد: بارندگی‌های ۲ هفته اخیر خسارت ناشی از خشکسالی بر مزارع گندم را کمتر کرده و برخی از استان‌ها از خطر گذر کردند. این استان‌ها شامل؛ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل است.

سهرابی با تاکید بر اینکه، اما همچنان خطر خسارت ناشی از خشکسالی برای بیشتر استان‌ها وجود دارد، افزود: بارندگی‌های اخیر به طور یکسان در سراسر کشور رخ نداد و مزارع گندم تعدادی از استان‌ها همچنان تشنه هستند.

وی این استان‌ها را که در شرق کشور هستند؛ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان  و بخش شرقی استان‌های هرمزگان و کرمان نام برد.

به گفته سهرابی؛ بیشترین بحران خشکسالی معطوف به مزارع استان سیستان و بلوچستان است که موجب نگرانی شدید برای این منطقه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به خسارت ناشی از خشکسالی میزان کاهش تولید گندم در سالجاری چقدر خواهد بود، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت نمی‌توان به طور دقیق درباره میزان خسارت و تولید سالجاری اظهار نظر کرد.

سهرابی دلیل عدم توانایی وزارت جهاد کشاورزی در پیش‌بینی میزان تولید را شرایط متغیر آب و هوایی بهاره عنوان کرد.در بهار درصد خطای سازمان هواشناسی نیز زیاد است و گاهی درباره میزان بارندگی‌ها اختلافات فاحشی بین گزارش این سازمان و آنچه اتفاق می‌افتد، دیده می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *