اهم اخبار

گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن بعنوان واحد تولیدی برتر در سال ۹۷ در گردهمایی تولید کنندگان صنایع غذایی و بهداشتی خراسان شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن بعنوان واحد تولیدی برتر در سال ۹۷ در گردهمایی تولید کنندگان صنایع غذایی و بهداشتی خراسان انتخاب شد

به گزارش اگروفودنیوز، یش از یک هزار نفر از تولیدکنندگان صنایع غذایی و بهداشتی خراسان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرد هم آمدند و از شرکتهای برتر در حوزه صنعت غذا و بهداشتی تقدیر بعمل آمد . در این مراسم همچنین از گروه تولیدی و کشاورزی تروندزعفران قائن بعنوان شرکت برتر در سال ۹۷ تقدیر بعمل ـمد و تندیس این جشنواره به مهندس محسن احتشام مدیریت این گروه تقدیم شد.

 

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: مقوله غذا یکی از ابتدایی ترین نیازهای زندگی بشر و همه موجودات زنده است و نقش غذا در حوزه سلامت و رشد و نمو همه انسانها و موجودات بر کسی پوشیده نیست.
دکتر محمد رضا دارابی با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار (ع) احادیث بسیار در باره آداب غذا خوردن موجود است افزود: همه جوامع بشری برای مقوله غذا اهمیت زیاد قائل هستند.
وی با بیان اینکه امروز جمعیت بسیاری با سوء تغذیه روبرو هستند افزود: ۸۰ درصد مردم جهان مشغله فکری و ذهنی تغذیه خود را دارند و این موضوع اهمیت تغذیه سالم را برای دولتها و مردم دو چندان می کند.
دارابی با تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن سلامت گفت: همانطور که غذا در سلامتی ما موثر است، می تواند آسیب رسان سلامتی هم باشد بطوریکه غذا مهم ترین مولفه اجتماعی آسیب رسان به سلامت افراد شناخته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: چاقی های بیمارگونه، بیش فشاری خون و دیابت، معلول تغذیه ناسالم، تغییر سبک زندگی مردم و روشهای نادرست غذایی است.
وی گفت : خود مراقبتی، خود کنترلی، نحوه استفاده صحیح از مواد غذایی و پرهیز از اسراف مواد غذایی مورد تاکید است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: از بین تولید کنندگان شرکت کننده در این گردهمایی که همه برای تولید غذای سالم تلاش داشته اند، بر اساس شاخص هایی مانند کاربرد تکنولوژی، تجهیزات، شرایط بهداشتی و ساختمانی، ارزیابی سرمایه ای و ارزیابی محصولات عرضه شده تعدادی به عنوان برتر انتخاب شده اند.
دکتر علی اصغر اسماعیلی افزود: مواد غذایی به عنوان شمشیر دو لبه است لذا باید همیشه توجه داشته باشیم که چه ماده غذایی استفاده می کنیم، چه مصرف می کنیم، کی و چگونه این غذاها را به مصرف می رسانیم.

وی به مردم توصیه کرد هنگام خرید مواد غذایی به پروانه های درج شده بر روی محصولات و مهر وزارت بهداشت توجه کنند.

 

برای مشاهده اخبار مربوط به گروه تروند زعفران قائن در سایت اگروفودنیوز روی همین متن کلیک کنید

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *