اهم اخبار

گروه صنعتی و پژوهشی زر، برنده تندیس زرین «جشنواره ملی سلامت غذا»

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا با حضور مسئولان، تولیدکنندگان و اساتید دانشگاهی با هدف به روز رسانی و ارتقای دانش تولید محصولات سلامت محور صنایع غذایی، نهم بهمن در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در این جشنواره که با حضور مسئولان بخش سلامت برگزار شد، از این گروه دانش بنیان  به‌عنوان مجموعه  پیشرو در تحقیق، توسعه و تولید محصولات سلامت محور تقدیر شد.

جشنواره ملی سلامت غذا، که در راستای ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه، به معرفی ویژگی‌های محصولات سلامت محور می پردازد، از  گروه زر به دلیل تولید محصولات سلامت محور در مجموعه های زرماکارون با تولید (پاستا کم پروتئین مخصوص بیماران PKU و نیازمند به رژیم غذایی کم پروتئین(در شرکت زرکام با تولید (فرآورده کشمشی بر پایه نشاسته ، مخصوص بیماران فنیل کتونوری)و درشرکت زرفروکتوز با محصول دانش بنیان مالتودکسترین ( گرید غذایی و دارویی) جهت مصرف در فرمولاسیون محصولات دارویی، مکمل های غذایی و ورزشی و محصولات غذایی) با اهدای لوح تقدیرو تندیس این همایش تقدیر کرد.


جشنواره ملی سلامت غذا، از سال ۱۳۹۸ با ترغیب تولید کنندگان برای تولید محصولات سالم همراه با شعار “همه باهم برای سلامت” شروع به فعالیت کرد. از دستاوردهای این جشنواره می توان به معرفی جدید ترین محصولات سلامت محور، تقسیم بندی محصولات سلامت محور در سه بخش محصولات فراسودمند، سودمند و کاهش اثرات زیانبار واطلاع رسانی برای ارتقاع سطح سلامت جامعه اشاره کرد.


دکتر اسماعیل زاده (رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش کشور) ، دکتر فتح اللهی (نائب رئیس انجمن صنایع غذایی)، مهندس شافعی‌نیا (مشاور انجمن صنایع غذایی)، دکتر لیلا کمالی (مدیر تحقیق و توسعه گروه زر به نمایندگی از دکتر مهدی امینی دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی و مدیرعامل گروه صنعتی پژوهشی زر) سخنرانان این مراسم بودند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *