اهم اخبار

گفت و گو با مهندس احمد فتح اللهی، رئیس هیت مدیره شرکت سبزان:کیفیت، رمز ماندگاری است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 

رئیس هیات مدیره شرکت سبزی ایران درباره این شرکت می گوید: شرکت سبزی ایران از سال  ۱۳۵۹ فعالیت خود را با محصول ادویه کاری و بیش از پنج کارگر آغاز کرده و در حال حاضر پس از سی و چند سال، تعداد محصواتش به ۸۰ رقم و تعداد کارگرانش به حدود ۲۰۰ نفررسیده است.

این شرکت تولید کننده انواع ادویه جات و سبزیجات خشک و غذاهای نیمه آماده است. محصولات این شرکت هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور توزیع م یشود. به طوری که این محصوات در فروشگا ههای زنجیر های سراسر کشور، فروشگا ههای زنجیر های خصوصی در سطح تهران و همچنین در سوپرمارکت ها و سایر فروشگا ههای مرتبط همچون آجیل و خشکبار فروشیها در سایر          شهرستانها موجود است. وی در خصوص شیو ه های بازاریابی این شرکت می گوید: ما با شرکتهای بخش        شهرستانها و تهران قراردادهایی منعقد کردیم و پخش محصولات را به طور کلی به عهده آنها گذاشته شده است. علاوه بر این سیستم پخش، تیم تحقیق و توسعه بازار هم داریم که از طریق آنها نیز نوگرایی می کنیم و محصولات جدید را چه از لحاظ کیفیتی و چه از لحاظ قیمت می سنجیم.  مهندس احمد فتح اللهی با اشاره به افتخارات این شرکت می گوید: در توسعه بازار ادعای ما این است که در بسیاری از مسائل در حوزه تولیدی نخستین هستیم. به عنوان مثال گرفتن نخستین نشان استاندارد در صنعت سبزیجات خشک و نخستین نشان استاندارد در تولید ادویه جات. همچنین ما نخستین تولیدکننده پاستای نیمه آماده در کل ایران هستیم. به طور کلی میتوانم بگویم شرکت سبزی ایران به لحاظ نوآور یها در این زمینه نخستین بوده است. وی می افزاید: وقتی نخستین باشیم رقابت    سنگین تر و شدیدتر میشود. شرکت سبزی ایران رقابت ناسالمی با رقبا ندارد بلکه این رقابت، رقابت فروش در بازار است و هر کسی در هر برندی سهم فروشی در بازار دارد. محصولات جدیدی که وارد بازار میشود به خودی خود باعث ایجاد رقابت میشود. ما با محصولات جدیدی که وارد بازار میکنیم این رقابت را ایجاد می کنیم و از این بابت خوشحال هستیم زیرا این رقابت سالم است.

مهندس احمد فتح اللهی می گوید: افزایش سهم بازار یک شرکت هم کار سختی است وهم آسان. آسان بودنش از این جهت است که میتوانیم کیفیت را بالا ببریم و نیاز مشتری را به لحاظ کیفیت پاسخگو باشیم، اما بخش سخت آن به قیمت گذاری مربوط میشود.

مهم ترین چیزی که در حال حاضر در کشور ما به خاطر مشکلات مالی بسیار اهمیت پیدا  کرده، قیمت محصولات است. اینکه ما چگونه قیمتهای مان را تنظیم کنیم تا مشتری مداری حفظ شود و بتوانیم کل سطح جامعه را با کیفیت عالی پوشش دهیم کار سختی است.اگر بخواهیم قیمت محصولات را کاهش دهیم و تخفیفاتی قائل شویم کیفیت مان هرگز تغییری نمی کند تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای همه مردم جامعه باشیم درحالی که شعار و آرمان ما این است که هیچ وقت از کیفیت مان کاسته نمیشود و کیفیت در شرکت سبزی ایران حرف اول را میزند. وی ادامه میدهد: ما در واحد بازاریابی بخش انتقادات و شکایات مشتریان را با یک شماره مجزا داریم. در هرصورت هر شرکتی انتقادات و شکایاتی دارد اما افتخار ما این است که تعداد تما سها به تعداد انگشتان دو تا دست مان هم نمی رسد

و این بزرگ ترین امتیازی است که شرکت سبز ایران دارد که علت آن هم این است که ما همیشه کیفیت را سرلوحه کارمان قرار داده ایم. همچنین در فضاهای مجازی می بینیم که بسیاری از مردم از ما تشکر میکنند و از کیفیت و قیمت محصولات رضایت دارند که این برای ما بسیار با اهمیت است تا بتوانیم  فروش شرکت را پایدار نگه داشته و حتی بالا ببریم. رئیس هیات مدیره شرکت سبزی ایران می افزاید در پشت بسته های تمام محصولات ما تلفن صدای مشتریان برای انتقادات و نظرات وجود دارد و ما از این طریق با مشتریان در ارتباط هستیم. همچنین به رو شهای مختلف نظر سنجی داریم. ما یک تیم سمپلینگ برای محصولات مان در تهران و همچنین شهرستا نها داریم و خصوصاً در تهران تمام روزهای سال و در شهرستا نها بسته به آب و هوای مناطق این کار را انجام می دهیم.

همچنین ۱۵ سال است که خردادماه هر سال در نمایشگاه مواد غذایی حضور داریم و به همراه بستهه ای اهدایی فرم نظر سنجی هم به مردم داده میشود و نظر سنجی رو در رو نیز داریم که این موضوع تا حد زیادی در کار ما تأثیر گذار بوده است. وی در خصوص روند تولید محصولات می گوید: روند تولید محصولات ما به صورت فصلی است و از بهار آغاز میشود وتا مهر ماه و آبان ماه ادامه دارد. بالغ بر ۵۰ هزارتن در روز سبزی وارد کارخانه می شود و در پروسه شست و شو تا تولید، از صفر تا صد کار بر عهده خودمان است.ما کارخانه مادر هستیم و تولید مواد تا مشتقاتش را خودمان بر عهده داریم. زمینهای زراعی ما کفایت نمیکند، بنابراین با کشاورزان زمینهای کشاورزی نیز بسته به نوع سبزی و هوای استان قراردادهایی داریم که به طور سالانه تمدید میشود و تغییر میکند. از آنجا که کارخانه ما مکانیزه است و تمام کارها از برداشت تا تولید محصول بر عهده خودمان است، توانستیم نشان استاندارد دریافت کنیم زیرا سبزی آلودگیهای بسیاری دارد و ما توانستیم از طریق مکانیزه بودن این آلودگیها را از بین ببریم. مهندس احمد فتح اللهی در خصوص برنامه های شرکت برای توسعه محصولات میگوید: ما ظرفیت کار و محصولا تمان را سال به سال افزایش میدهیم و برنامه ای که برای توسعه شرکتمان داریم این است که در مجاور شرکتمان زمینی را مجددا خریداری کرده ایم که در مرحله ساخت سوله آن هستیم که با این کار سالن جدید و در واقع کارخانه جدیدی به کارخانه سبزی ایران اضافه میشود که در آنجا هم میتوانیم باای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر را مشغول به کار کنیم و محصولات جدیدی ارائه دهیم. حدودا از یک سال پیش استارت این کار را زده ایم و در حال انجام پروسه مجوز و کارهایی از این قبیل هستیم و در آینده حامل خبرهای خوبی خواهیم بود. وی میافزاید: محصولات ما به چند کشور حوزه خلیج فارس صادر میشود. بسیاری از ادویه جات خارجی هستند و ما نمی توانیم وارد کرده و آن را فرآوری کنیم و مجددا به خارج از کشور صادر کنیم زیرا این کار از نظر هزینه به صرفه نیست، اما سبزیجات خشک این شرکت به اروپا، کانادا و آمریکا صادر میشود. پیش از این از طریق کانا لها صادرات میکردیم اما از چند ماه قبل تاکنون بازاری ایجاد کرد هایم که خودمان مستقیماً آنها را به آمریکا صادر کنیم. مهندس احمد فتح اللهی در خصوص تبلیغات این شرکت میگوید: بزرگترین تبلیغات ما کیفیت محصولات مان است. در کنار آن ما هر ساله تبلیغات محیطی نیز داریم. به طوری که در بیش از ۲۰ تا ۲۵ پمپ بنزین در سطح شهر تهران و شهرستا نها بیلبورد تبلیغاتی داریم و سال ۹۴ تبلیغات رادیویی داشتیم و در بسیاری از مجلات و فضای مجازی هم تبلیغاتی انجام  می دهیم. وی در خصوص بسته بندی محصولات میگوید: ما دستگاهها یمان را هر ساله ارتقا میدهیم تا متناسب با تکنولوژی روز دنیا بسته بندی کنیم. برای طراحی بسته بند یها نیز تیم طراحی ایرانی و خارجی داریم که در تیم داخلی هم طراحان حرف های صنعتی هستند. از طرفی اعضای هیأت مدیره شرکت در نمایشگا ههای خارجی نیز شرکت میکنند و به واسطه خریدهایی که انجام میدهند با  بسته بند یها، طر حها و اید ه های دیگر آشنا میشوند و از آنها ایده میگیرند.این موضوع هزینه های سنگینی برای شرکت دارد اما ما این هزینهه ا را می پردازیم. همچنین ما نخستین برند پاستا در ایران هستیم که با استاندارد جهانی هیچ تفاوتی ندارد. از نظر بسته بندی، وزن و کیفیت ما پاستا را به ایتالیا که مرکز پاستا است فرستادیم

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *