اهم اخبار

گندمکاران: قیمت گندم باید ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان باشد/رئیس بنیاد گندمکاران: مدافع کشاورزان هستیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید ما مدافع حقوق کشاورزان هستیم، ولی باید قیمتی برای خرید تضمینی گندم تعیین کنیم که قابل دفاع بوده و مستندات آن نیز کافی باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،به نقل از ایسنا؛ چندی پیش رئیس بنیاد ملی ‌گندمکاران اعلام کرد که در کمیسیون تخصصی ذیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دلایل و مستندات خود را در خصوص هزینه‌های تولید گندم، هزینه‌های تحمیلی، قیمت جهانی گندم، قیمت ارز، تورم، هزینه‌های کارگر، نهاده و مکانیزاسیون ارائه خواهیم کرد تا پس از بررسی کارشناسی در مورد  اصلاح قیمت آن تصمیم‌گیری شود. همچنین قیمت گندم نباید کمتر از ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان باشد. نظر بنیاد ملی گندمکاران این است که قیمت گندم را بین ۱۴ هزار و ۵۰۰  تا ۱۵ هزار تومان تعیین شود.

در واکنش به این خبر بسیاری از کشاورزان گندمکار در شهرهای مختلف کشور اعلام کردند که قیمت گندم باید اصلاح و نباید کمتر از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان شود، در غیر این صورت کشاورزان در ضرر و زیان خواهند بود.

عطاالله هاشمی در واکنش به این موضوع اظهار کرد: قیمتی که در شورای تخصصی قیمت‌گذاری اعلام و بررسی می‌شود باید بر اساس مستندات و ادله باشد. در این راستا از تمام استان‌ها قیمت‌ گرفتیم و با در نظر گرفتن تورم و قیمت جهانی گندم به این نتیجه رسیدیم که قیمت خرید تضمینی گندم باید حدود ۱۵ هزار تومان باشد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: ما مدافع کشاورزان هستیم و تمایل داریم گندم با قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان به فروش برود، ولی باید برای تعیین این قیمت سند و مدرک داشته باشیم، الزامات فراهم شود، الگوی کشت بهم نریزد و قیمت محصولات دیگر بر هم نخورد.

هاشمی عنوان کرد: باید قیمتی تعیین کنیم که کارشناسان و اعضای شورای تخصصی قیمت‌گذاری آن را قبول کنند. کشاورزان مطمئن باشند تمام اعضای شورای قیمت‌گذاری دنبال این هستند که یک ریال بیشتر به جیب کشاورز برود. مداقع حقوق آنها هستیم ولی دفاع ما باید منطقی باشد و منافع ملی را نیز داشته باشد.

وی در پایان گفت: برای گندم قیمتی خواهیم گذاشت که بتواند با نهاده‌های دامی برابری کند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *