اهم اخبار

گیلان، تولیدکننده ۶ درصد عسل مورد نیاز کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور زنبور و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هم‌اکنون زنبورداران استان در حال برداشت عسل هستند و وضعیت تولید این محصول مطلوب است.

«سورنا چایچی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گیلان، ۶ درصد عسل مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و برنامه داریم تولید این محصول را افزایش دهیم.

وی افزود: سال گذشته ۵ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۶۲ کیلوگرم عسل در گیلان تولید شده بود و امسال به نظر می‌رسد، وضعیت تولید بهتر از سال گذشته باشد، اما آمار قطعی میزان تولید پس از اتمام برداشت کامل این محصول اعلام خواهد شد.

مدیر امور زنبور و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: هر سال در مهر ماه شمار کلونی‌های زنبور عسل شمارش می‌شود و سال گذشته گیلان در میانگین تولید عسل رتبه دوم را بدست آورد.

وی تصریح کرد: زنبوردارانی که امسال زنبورهای خود را به باغ مرکبات کوچ دادند، عسل تولیدی‌شان از نظر کیفی و کمی بسیار مطلوب است.

چایچی خاطرنشان‌کرد: امسال پیش‌بینی شده بود تولید عسل در استان ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، اما به‌علت بارندگی‌های کمی که رخ داد بعید به نظر می‌رسد، که این میزان افزایش تولید به خصوص در مناطق جنگلی استان را شاهد باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *