اهم اخبار

یارانه ۱۹ میلیارد دلاری هند برای کود به کشاورزان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هند حدود ۱۹ میلیارد دلار در بودجه دولتی سال مالی آینده به شرکتهای تولید کود اختصاص می دهد تا محصولاتشان را به کشاورزان با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد وزارت دارایی هند ۱.۴ تریلیون روپیه (۱۸.۸ میلیارد دلار) برای یارانه کود در بودجه سال مالی آینده در نظر گرفته است که به دلیل افزایش هزینه‌های مواد خام، بالاتر از ۱.۳ تریلیون روپیه در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس است. مذاکرات در جریان است و هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

این یارانه افزایش یافته در آستانه انتخابات محلی حساس و تلاش حزب حاکم بارتیا جاناتا برای جلب آرای کشاورزان پس از اعتراضات گسترده‌ به قوانین جدید و پیروزی در لغو آنها داشتند، برنامه ریزی می‌شود. حدود ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری هند مستقیم یا غیرمستقیم برای امرار معاش به زراعت وابسته هستند و جلب آرای آنها برای پیروزی در انتخابات کلیدی محسوب می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت هند یارانه کود را در سال مالی جاری در ابتدا ۸۰۰ میلیارد روپیه تخصیص داده بود اما در بحبوحه اعتراضات کشاورزان، میزان این یارانه را افزایش داد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *