اهم اخبار

یک نمایندهٔ مجلس: با اولویت، احیای زنجیرۀ تولید داخلی مرغ را پیگیری می‌کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا عباسی، نمایندهٔ مجلس یازدهم، با بیان اینکه احیای زنجیرۀ داخلی مرغ را از مسائل درجه یک کشور می‌دانیم، از پیگیری و نظارت ویژهٔ مجلس بر این برنامۀ ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آمریکا یک سال پیش با وضع تحریم در حوزۀ مرغ اجداد نشان داد در صورتی که در تولید داخلی ما ضعف و سستی وجود داشته باشد، احتمال فشار در آن حوزه به‌شدت افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: پروتئین با منشأ مرغ از جهات گوناگون حائز اهمیت است. یکی اینکه در سبد پروتئین خانوارهای ایرانی بیش از ۷۰درصد به مرغ اختصاص دارد.

عباسی با اشاره به برنامۀ ملی امنیت و سلامت گوشت مرغ، این طرح را یکی از برنامه‌های قابل تقدیر دولت در خودکفایی و عدم وابستگی دانست و گفت: اوایل امسال این برنامه با تذکر رهبر فرزانۀ انقلاب و دستور ریاست محترم جمهور با محوریت وزارت جهادکشاورزی و حمایت چندین نهاد و دستگاه آغاز شد. نمایندگان مجلس یازدهم نیز ضمن برگزاری جلسات نظارتی متعدد و بازدید میدانی از پیشرفت طرح، گام به گام پیگیر پیشرفت این برنامۀ ملی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر امنیت غذایی و مقابله با تحریم، نکتۀ اساسی دیگر این است که مرغ‌های وارداتی به‌دلیل جثۀ درشت، از سطح کیفیت و سلامت پایین‌تر از مرغ‌های داخلی برخوردارند. جالب است که لاشه‌ی مرغ‌های انگلیسی وارداتی به ایران بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که مطابق آمار رسمی، خود انگلیس‌ها از مرغ ۱٫۵ کیلویی در سبد خانوارشان استفاده می‌کنند، که سلامت و کیفیت بالاتری دارد، و لذیذتر است.

نمایندهٔ کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه شنیده شده بر خلاف همراهی و همدلی ملی در اجرای برنامه، معدودی از افراد و دستگاه‌ها در مسیر اجرای این برنامه همراهی لازم را نداشته‌اند تصریح کرد: با توجه به‌ حساسیت بالای مسئله، مردم عزیز اطمینان داشته باشند که مجلس، و به‌طور خاص کمیسیون کشاورزی، به اتفاق و با تمام توان پیگیر موضوع خواهد بود. این طرح با عزم ملی آغاز شده، و به فضل خدا حتماً به نتیجه خواهد رسید.

عباسی فصل بودجه را مرحلهٔ بعدی حمایت از این طرح دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان با دقت پیگیر هستند که اعتبار لازم برای این طرح توسط سازمان برنامه دیده شود، و همچنین تخصیص به‌موقع رقم بخورد تا این برنامۀ ملی با قوت به نتیجه برسد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *