اهم اخبار

۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به بازسازی کارخانه قند شوش اختصاص یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دزفول –  فرماندار شهرستان شوش گفت: به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر به تازگی برای بازسازی و راه اندازی کارخانه قند شوش اختصاص یافت.

کارخانه قند شمال خوزستان در کیلومتر هفت جاده شوش، دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که پس از واگذاری به بخش خصوصی از حدود ۱۰ سال پیش تعطیل شد.
دولت یازدهم به منظور احیا و راه اندازی مجدد این کارخانه پارسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صرفه جویی یارانه ها پرداخت کرد و بازسازی این کارخانه در عمل در سال ۱۳۹۴ کلید خورد.
رضا نجاتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: درپی بازدید استاندار خوزستان از این کارخانه در سفر اخیر به شهرستان شوش و پیگیری صورت گرفته، دولت با پرداخت ۱۰۰ میلیاد ریال دیگر اعتبار به این کارخانه موافقت کرد.
وی افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و راه اندازی مجدد این کارخانه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است که در نخستین گام ۱۰۰ میلیارد ریال پارسال اختصاص، و هزینه شد که امسال نیز با موافقت دولت ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای راه اندازی این کارخانه هزینه می شود.
نجاتی، با ابراز امیدواری مردم شمال خوزستان نسبت به راه اندازی مجدد کارخانه قند شوش گفت: راه اندازی این کارخانه رونق کشاورزی، اشتغال و تولید را در شهرستان شوش و شمال خوزستان به دنبال دارد.
وی اظهارکرد: تلاش مجموعه دولت یازدهم، استانداری خوزستان و شهرستان شوش، بازسازی مجدد این کارخانه و قرار گرفتن در چرخه تولید است.
فرماندار شهرستان شوش گفت: دولت با توجه به اهمیت بازسازی کارخانه قند شوش اهتمام ویژه ای را در این خصوص داشته و اعتبار لازم را پیش بینی کرده است.
وی بر شتاب بخشی به روند بازسازی کارخانه قند شوش به صورت کیفی تاکید کرد و افزود: کشاورزان بویژه چغندرکاران شهرستان شوش و سایر شهرهای شمال خوزستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار دارند تا روند بازسازی این کارخانه با شتاب بیشتری پیگیری شود.
کارخانه قند شوش در سال ۱۳۵۴ تاسیس و در سال ۱۳۶۳ به بهره برداری رسید.
این کارخانه پس از تعطیلی با اعلام ورشکستگی در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا تعطیلی کارخانه قند شمال خوزستان علاوه بربیکاری کارگران این شرکت وتشدید بیکاری در منطقه موجب توقف کشت محصول چغندر قند در شمال خوزستان شد.
در پی اهتمام دولت تدبیر و امید برای احیای مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شهرستان شوش طرح احیای کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان پس از وقفه ای ۱۰ ساله از سال ۱۳۹۲ در این منطقه آغاز شده است.
شهرستان شوش در شمال استان خوزستان با وجود صنایع بزرگی چون کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کاغذ پارس هفت تپه و حریر خوزستان همچنین تولید ۱،۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب بزرگ کشاورزی و صنعتی در استان خوزستان است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *