اهم اخبار

۱۰۲تن روغن خوراکی در خرم‌آباد توزیع می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به منظور تامین نیاز مردم به روغن جامد و مایع ۱۰۲ تن روغن خوراکی از روز شنبه در سطح شهرستان خرم‌آباد توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ بختیار رازانی با بیان اینکه در طول هفته نیز روغن مورد نیاز کل استان به تدریج توزیع خواهد شد،  افزود: با توجه به تقاضای مردم شهرستان خرم آباد برای تامین روغن خوراکی به همین منظور امروز در تمامی فروشگاههای معتبر به طور همزمان این میزان روغن خوراکی توزیع خواهد شد.

 وی گفت: سازمان صمت لرستان برای تامین روغن مورد نیاز مردم استان از هیچ کوششی دریغ نکرده و به تدریج بازار از روغن اشباع خواهد شد در این  خصوص  برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا توزیع روغن به صورت همسان و در تمام نقاط استان توزیع شود تا ضمن تعادل در عرضه از ازدحام مردم هم جلوگیری شود.

سرپرست سازمان صمت لرستان گفت: انتظار ما این است مردم براساس نیاز خانواده روغن را خریداری کنند چرا که در هفته های گذشته شاهد بودیم که بسیاری بیش از میزان مصرف خانوار، این ماده خوراکی را خریداری کرده اند.
به گفته وی  تنها در ۲ هفته گذشته ۴۵۳ تن روغن خوراکی در سطح فروشگاههای استان توزیع شده است تا مردم استان بتوانند بدون هیچ دغدغه ای این ماده خوراکی را تامین کنند.

رازانی با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار و مقابله با محتکران و سودجویان، نظارت بر واحدهای صنفی به ویژه توزیع روغن خوراکی در استان انجام می شود تصریح کرد: طی بازرس های به عمل آمده از روند توزیع کالاهای اساسی ۴۵ پرونده تخلفاتی در زمینه روغن خوراکی طی آذر و دی ماه در این استان تشکیل شد و واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه بازرسی ها به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی در بحث فروش روغن خوراکی ادامه دارد افزود: در این راستا تاکنون  ۴۵ پرونده به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۸۰ تن روغن خوراکی در حال جذب و توزیع است انتظار می رود مردم به میزان نیاز خرید کنند. چراکه با توجه به درخواستهای جدید روغن برای استان به تدریج بازار از این کالای اساسی اشباع خواهد شد.

رازانی تاکید کرد:  هرگونه فروش اجباری اجناس دیگر در کنار کالاهای اساسی جرم محسوب می شود و متخلفان براساس قانون به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی از مردم خواست ضمن همکاری با سازمان صمت لرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، اخفا، احتکار،فروش اجباری  و عرضه خارج از شبکه انواع کالاهای اساسی به ویژه روغن خوراکی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان در میان گذارند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *