اهم اخبار

۱۱۰ هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان قزوین اضافه می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با بهره‌برداری از سیلوهای در دست ساخت، ۱۱۰ هزار تن به ظرفیت سیلوهای نگهداری و ذخیره سازی غلات در استان افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ سید آبرودات مصلایی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر سه سیلوی ذخیره سازی غلات با سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان های قزوین، آبیک و آوج در دست احداث است.

این مسوول گفت: ۲ سیلوی در دست احداث در شهرستان های آوج و آبیک هرکدام دارای ۳۰ هزار تن ظرفیت هستند و سیلوی دیگر در شهرستان قزوین که در حوالی شهرک صنعتی لیا از سوی اتحادیه دامداران احداث می شود نیز دارای ۵۰ هزار تن ظرفیت است.

وی اظهار داشت: سیلوی احداثی در شهرستان قزوین ویژه ذخیره سازی نهاده ها و خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ۲ سیلوی دیگر محل ذخیره سازی گندم خواهند بود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه این استان با سرمایه گذاری های انجام شده در سال های اخیر مشکلی از حیث ذخیره سازی و نگهداری غلات ندارد، یادآور شد: با راه اندازی سیلوهای در دست احداث، ظرفیت ذخیره سازی غلات سیلوهای استان به حدود ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

سیلوهای کشاورزی محل ذخیره سازی و نگهداری محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم و سایر غلات هستند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *