اهم اخبار

۱۳۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های تولیدکننده بذر پرداخت شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح گندم گفت: برای تأمین بذر گندم در سال‌ آینده ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های تولیدکننده بذر در سال ۹۸ باقی مانده که باید پرداخت شود.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم کشور در شبکه خبر اعلام کرد: دولت ۱۳۰ میلیارد تومان از محل یارانه به شرکت‌های تولیدکننده بذر بدهکار است و برای تأمین بذر گندم در سال آینده تقاضا می‌کنیم که این بدهی پرداخت شود.

وی با تأکید بر این که صد درصد بذر مورد نیاز گندم کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: با شرکت‌های تولید کننده بذر باید همکاری کنیم تا بذر مورد نیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین کنند.

مجری طرح گندم کشور هم چنین از ستاد سوخت و وزارت نفت برای تسهیل و روان سازی تأمین سوخت مورد نیاز کمباین و ادوات بخش کشاورزی در فصل برداشت درخواست همکاری کرد.

اسفندیاری پور با بیان این که ۱۲ هزار کمباین مهاجر بین استان‌ها در فصل برداشت وجود دارد، گفت: از فرمانداری‌ها و نیروهای انتظامی درخواست می‌کنیم که شرایطی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کنند که این کمباین‌ها برای انجام برداشت گندم به مقصد خود برسند.

وی ادامه داد: این محصول ۳۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و مهمترین محصول بخش کشاورزی و تأمین کننده امنیت غذایی کشور است و بنابراین همه باید برای برداشت و رساندن آن به سفره مردم همکاری کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *