اهم اخبار

۱۵ درصد کشت صیفی به گلخانه منتقل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی گفت: با توجه به اقلیم ۴ فصل ایران، ۱۵ درصد کشت محصولات صیفی به فضای گلخانه منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ حسین اصغری گفت: ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، بنابراین بخش عمده این محصولات به مصرف داخلی و حدود ۱۵ درصد آن با انتقال کشت صیفی‌جات از محیط های باز به محیط های کنترل شده صادر می‌شود.

او افزود: برنامه تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به ‌صورت چهار فصل تهیه و برای اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی گفت: در پاییز سال جاری تولید ۹۱۴ هزار تن سیب‌زمینی در ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت، ۶۵۴ هزار تن پیاز در ۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت، سه میلیون و ۶۳۲ هزار تن گوجه فرنگی در ۶۷ هزار هکتار سطح زیرکشت، ۴۱۱ هزار و ۷۵۸ تن خیار در ۱۳ هزار هکتار سطح زیرکشت، ۸۸۶ هزار و ۳۵۱ تن خربزه در ۳۵ هزار هکتار سطح زیرکشت و ۱۶۰ هزار تن هندوانه در ۳۳ هزار هکتار سطح زیر کشت پیش‌بینی شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *